נכתב בזדון

אילו הייתי שואל את עצמי מה ההבדל בין קבלה למדע, אז הייתי אומר שכל דבר צריך סיבה.

זה לא נכון בכלל, גם במדע לכל דבר יש סיבה. ההבדל בינהם באמת, הוא שהסיבות שבקבלה הן מתוכננות, יש מאחוריהן אידיאולוגיה.

לגבי המדע אני לא יודע.

אני חושב שערבוב בין מדע ואידיאולוגיה יכול להיות מאוד מסוכן.

אלא שאני דווקא מתענין במניעים, מה שמקרב אותי לקבלה, כיוון שכאן מניעים הם כל הסיפור וכשאין סיפור ממציאים סיפור.

אז מה אנחנו יכולים להגיד על מניעים?

הרבה מאוד. בשביל זה אנחנו כאן.

אוקיי, אז ככה.

אם ישנו דבר יפה שהקבלה מלמדת את מי שתרגל אותה, זו הפרספקטיבה האנרגטית של החיים. אני מודה שלמדתי תורות רוחניות, אבל הפרספקטיבה הזו היא משהו שבו הקבלה מתמחה וגם מנצחת.

מה זו פרספקטיבה אנרגטית?

קודם כל זה הכרה שהכל אנרגיה , אנשים, חפצים, רגשות, חוזים, ספרים , סרטים הכל אנרגיה ושהאנרגיות האלו בתנועה ושלכל אחת מהן יש מטרה.

זה רעיון יחסית פשוט שאנחנו יכולים להבין אותו באופן אינטואיטבי.

ישנו סרט מצויין שנקרא "הצעה מגונה", עם דמי מור ורוברט רדפורד ואחד הגיבורים שם, הוא מרצה לאדריכלות ומראים אותו פעם מלמד באיזה קטע מדהים.

בהרצאה הוא מרים לבנה ואומר "הלבנה הזו רוצה להגיע גבוה יותר, היא רוצה להיות חלק ממשהו גדול יותר."

זה נשמע מאוד יפה, ובסרט, בכלל זה מקסים , אבל אין לזה הוכחה מדעית.

המדע אומר ההפך, החוק השני של התרמודינמיקה, אומר שהאנטרופיה חייבת לגדול , כל הזמן.

מה הכוונה בחוק גידול האנטרופיה? שהיקום שואף לאי סדר, להתנוונות למוות.

באוניברסיטה בסמסטר הראשון, הסבירו לנו את זה בצורה מאוד פשוטה.
כשמפילים גיר מהשולחן אל הרצפה הוא מתחמם, אבל לא ראיתי גיר שקופץ מהרצפה אל השולחן ומתקר, ואם היתי רואה, לא הייתי מספר על זה.
זה החוק השני של התרמודינמיקה, ככה המדע ראה את העולם, עד שקמה תיאוריית הכאוס.

אבל מה אנחנו רואים סביבנו? רואים את ההפך מהחוק השני של התרמודינמיקה.
העולם משתכלל סביבנו נעשה מורכב יותר, מתוחכם יותר, עשיר , מעובד , מתוחכם.

נכון, האנשים הקדמונים חיו בתוך סביבה שמבחינה גולמית, היתה עשירה יותר באנרגיה. היו להם הרי געש מתפרצים ומומותות ומסטודונים.
אבל אנחנו עם הבמפרים שלנו וחתולי הרחוב, משיגים יותר מאשר הקדמונים עם הממותות.
החיסרון באנרגיה מפצה את עצמו, נראה כאילו האנרגיה לו נעלמת, אלא מתישבת במישור גבוה יותר ומושכת את החומר למעלה אליה.

כמוה כאותה הלבנה, מהצעה מגונה.

נשאלת אם כן השאלה, מי הוא זה שגורם לאבן לרצות להגיע למעלה, אל הפיסגה? מי גורם לה להתנגד לחוק הראשון של התרמו?
ניזכר לרגע ב"שר הטבעות" בספר, כמובן , בחלק הראשון חבורת הטבעת יוצאת מריונדל ומגיע לארץ שוממה בשם "אלדרין", שם השדון לגולאס, שומע את האבנים נזכרות באותם קדמונים שחצבו אותן מבטן האדמה להיות לבניני תפארת שבהווה כבר נהרסות.
האבנים נאנחות כשהן נזכרות ברצון שלף אותן מהמעקים ואז נטש אותן.
כך גם הלבנה פועלת, מתוקף רצונה של האיש שהקים את הכבשן.
לא, אני אשלוט בעצמי ולא אדבר על הסבא מנובהרדוק.
אנחנו נגיע גם אליו, אבל בינתים נדבר על קולנוע.
אותו הבלוק, אותה הלבנה , שואפת מעלה, אל מרומי הגג.
את השאיפה היא קיבלה בכבשן, היכן שנוצרה בפעם הראשונה.
מי יוצר אותנו? מי העניק לנו את השאיפה הראשונית , מי הופך אותנו מתינוקות חסרי אונים ליצרני איפונים ולטיסי חלל?

פאקינג I dont know
החיים קצרים מדי בשביל שאלות כאלו.

בירה , נקניקיות, פה ושם סיגריה מול איזה סרט טוב, יכולות להפוך את הלילה למושלם.
האם המושלמות הזאת היא סוף הדרך?
כן ולא.
תורת הפרקטלים מלמדת אותנו שצורה גדולה, נוצרת מצורות קטנות זהות לה,
כמו בתמונה הזו

גם השלמות היא תמונה גדולה מורכבת מערבים מושלמים של קולנוע.
האם הקולנוע הוא אשליה?
בהחלט ,
כמו שמפה היא אשליה , היא לא הדבר האמיתי , אבל מסע של אלף קילומטרים מתחיל במפה.
האשליה יוצרת מציאות וזה למעשה סוג של שורה תחתונה קבלית.
משהו חדש מגיע לעולם, מלביש את עצמו במה שהוא מוצא והנה, העולם כבר אינו אותו העולם.

אני חושב שזה די מספק לצורך פוסט ראשון.
אין לי שום השכלה פומאלית בקולנוע.
אני צרכן כאחרון הצרכנים.
בקבלה יש לי קרדיט קצת יותר מוצלח , אבל לא משהו ראוי לקנאה.
אני בעיקר כותב.

הלואי שיהיה לנו נחמד.
את "תקוות חנוקות" של סקיני פאפי אתם מכירים?

פורסמה ב-15 ביוני 2015, ב-כללי ותויגה ב-, , , . סמן בסימניה את קישור ישיר. 2 תגובות.

  1. זה משעשע שהמדע יכול להתיחס רק למקטע מסויים ממעגל הבריאה
    קצת מפחיד שכל שאר המעגל לרוב מופקר
    אבל ככה הוא הטאו שלנו

    ברכות על הבלוג החדש

    Liked by 1 person

להשאיר תגובה

