מעשים מקובלים

היי חברות וחברים. אין לי ממש זמן לכתוב, אבל אני נדרש להתייחסות ראשונית לגבי מעשי הרב המקובל מהצפון, כיוון שגם כאן אנחנו מתעסקים בקבלה.
כמובן, העיסוק שלנו בקבלה מצטמצם למדיה האינטרנטית ואינו כולל, כרגע , בעילות של נשים נזקקות.
בכלל, בזמן האחרון כבר קרה שאנשים פנו אלי בבקשות לעזרה, מה שנראה לי מאוד מוזר, כי אני לא ממש רואה את עצמי כמישהו שיכול לעזור לאנשים.
נגיד, אילו הייתי מין איציק תשובה או אייזנברג כזה, אז הייתי יכול להגיד למישהו שאני אתן לו מאה אלף שקל , שייסע לכמה חודשים להתבודד עם עצמו ולעשות חשבון נפש, או הייתי מחלק מלגות מלאות ללימודים אקדמיים כולל כלכלה ודיור וכן הלאה.
זה סוג העזרה שאנשים צריכים, רק אין סיכוי שהאנשים האלו העשירים, יחליטו יום בהיר אחד לחלק את הכסף שלהם, כי הסיבה שהם עשירים, היא שיש להם יכולת עצומה לקחת וזה מה שהם עושים , לוקחים ולוקחים.
ממי הם לוקחים? מכולם, זה פחות משנה. המהות שלהם היא לקחנות אדירה, כך הם הגיעו למצב כזה ששמענו עליהם וכך הם הגיעו למצב שאנשים פונים אליהם. הפניות האלו , מסייעות להם להמשיך ולקחת להמשיך ולגדול.
זה מה שהקבלה מספרת לנו, היא מספרת לנו על פוטנציאלים נפשיים ורוחניים. לפעמים מתפלאים על אדם מסויים שנהיה עשיר גדול, כי נראה שאין בו דבר מיוחד.
הוא לא חכם במיוחד ולא נחמד במיוחד. הוא סתם מישהו שהמזל משחק לו. זה באמת סוג של מזל אבל הדרך הנכונה להגדיר את זה, הוא שהנשמה שלו בנויה ככה , שהיא מעודדת את הסביבה לתת לו, זו תכונה של הנשמה. כל הנשמות משפיעות במידה מסויימת על סביבתן וזו לא חייבת להיות סביבה פיזית, כיוון שגם הנשמה אינה פיזית.
אם יש נשמה שיש לה תכונות קיצוניות, גם הסביבה שלה תתחיל להשתנות באופן קיצוני, עד שהשינוי יגיע גם לרמה הפיזית ואז נראה באמת, לדוגמא שאדם מסויים מתעשר, או אדם אחר נעשה עני כך לפתע פתאום. גם כריזמה, גם מעמד, הם סוג של עושר.
במקומות מסויימים, תמיד פורטים את הכל לכסף ומניחים שאותו אדם כריזמטי, אותו אדם נחשב , יהיה עשיר. לא תמיד זה ככה, גם אם לאדם ישנה כריזמה רבה, אבל אין לו היכולת העצומה לקחת, הוא יכול להיות מאוד פופולארי , אבל ייתכן מאוד שיהיה עני ויישאר עני. התכונות האלו קרובות, אבל לא בהכרח זהות. עכשיו לגבי עזרא שטיינברג. אני לא יודע עם הוא "מקובל". לא ראיתי רשימת "מקובלים" בדפי זהב , וגם אם הייתי רואה, אני מסופק אם רוב המקובלים שאני מכיר ושלמדתי אצלם היו מכניסים את עצמם לרשימה כזו. בכלל, מאז הניו אייג' , נודף מהמושג "מקובל" ריח בעייתי. יכול להיות ששיינברג באמת "מקובל", מצד שני, קחו מלדוגמא את פרופסור שלום רוזנברג. קבלה הוא יודע ככה , שתמהני אם יש בעולם שלושה אנשים שיודעים קבלה יותר ממנו, אבל האם הוא מקובל? לא הוא לא מקובל. לפחות לא באופן בו עזרא שיינברג מקובל, או היה מקובל.

מה שאני טוען,
שהמעשים האלו , לא מאפיינים "מקובלים" ולא קשורים לעיסוק ב"קבלה".
הקבלה מסבירה אותם , כמובן, כמו שהיא מסבירה את רוב הדברים.

מה שהקבלה אומרת, זה שאנשים כאלו, סובלים מסוג של עיוות נישמתי.

אוקיי, אז כאן אנחנו מתחילים את השיעור שלנו בתורת הקבלה.
אם אני מדבר על המושג נשמה, אני תמיד חושב בכמויות.
נשמה היא לא יחידה, היא נמדדת או במשקל או בקובים. (הידד למהנדסי הבניין לדורותיהם)
בדרך כלל, מתייחסים אל הנשמה כאל כלי קיבול.

המצב הרגיל של הנשמה האנושית , הוא רצון להתמלא.
אמרנו שהיא כלי קיבול , אבל ישנו הבדל בין הנשמה לבין חבית או מימייה.
חבית
הנשמה שואפת להתמלא.

לא ניכנס כרגע למהות המילוי, די לנו להבין שמצבה השכיח של הנשמה הוא חוסר מילוי. אני לא אומר שזה טוב, אבל ככה זה.
מצד שני, כמו שישנו מצב שכיח, כך ייתכנו מצבים נדירים, כמו מצב, שבו יותר מדי מילוי מנסה להכנס לנשמה.
מה קורה אז?

כל מיני דברים יכולים לקרות.
נגיד , התקף דיכאון לא מוסבר.

עוד אפשרות שקיימת הוא שהנשמה תתעוות.
זו בדרך כלל הבעיה שמאפיינת אנשים כמו שיינברג.
הם קיבלו יותר ממה שהיו יכולים להכיל וזה ערער להם את האיזון הנפשי, הנשמה שלהם יצאה מהמסגרות שלה והתחילה להתנהג בצורה הרסנית.

תופעה כזו יכולה לנבוע מלימודי קבלה, אבל בדרך כלל היא נובעת מכל מיני הצלחות נקודתיות בחיים ולכן מוצאים אותה הרבה אצל שחקנים מפורסמים, זמרים ומוזיקאים.

זהו , פחות או יותר, השיעור הקבלי שאנחנו יכולים ללמוד ממקרה "הרב מהצפון" וכאן יש קטע מעניין מאוד שאפשר להביא .

היה מקובל אחד,
מקובל אמיתי , גדול מסוכן ומפחיד בשם הרב אברהם יורוביץ' שנפטר בערך לפני עשר שנים.

ואני ראיתי קטע שהוא כתב לגבי בנות צלפחד.

הוא כתב שישנם שני מדרשים לגבי הסיבה שמשה רבינו פנה אל אלוהים במקרה של בנות צלפחד.

מדרש אחד שכולם מכירים , שנתעלמה הלכה ממנו , כיוון שאמר שבכל דבר קשה יפנו אליו.
מדרש שני אומר, שכל הדיינים כיבדו את הנעלים מהם בפיתרון השאלה, עד שעלו והגיעו עד משה.
כשהגיעו למשה, הוא החליט לכבד את אלוהים.

הרב יורוביץ' זכרונו לברכה, היה חזק בהרבה דברים, ובמיוחד ראיתי אצלו נטיה לתת תשובות לשאלות שלא שואלים.

כאן הוא עונה שישנו הבדל מהותי בין שני המדרשים האלו.
מדרש אחד מדבר על חשבון נפש, שאדם עושה כשהוא בצרה, והמדרש השני אומר שאדם צריך לעשות חשבון נפש דווקא מתי שהוא מצליח.

טוב, שיהיה חלקנו עם המקובלים האמיתיים ולא עם הרבנים מהצפון.

המשך יום.

מודעות פרסומת

פורסמה ב-21 ביולי 2015, ב-קבלה ותויגה ב-, , , , . סמן בסימניה את קישור ישיר. 2 תגובות.

  1. נכון מאוד.

    בסגנון הכתיבה שלך, שאני מאוד אוהב אגב, עושה רושם רוב הזמן (לפחות לי) שמה שאתה כותב הם הגיגים כאלו ואחרים, בזמן שבפועל מה שאתה כותב הוא מכניקה פיזיקלית כמעט טהורה. דבריך מנוסחים באופן ברור ולא משתמע לשתי פנים אבל לא פעם הייתי עד לתגובות של אנשים, גם נבונים, שקוראים את הדברים שאתה כותב ומתיחסים רק למעטפת ה"דרך-אגבית" שלהם בלי בכלל לרדת לעומק משמעותם, שלא לדבר על ממש להבין אותם.

    דכאון וחרדות למיניהן (אני מעדיף לא להתייחס לעיוותים של ממש דוגמת המקובל הזה) הן הלכה למעשה מצב שבו יש חוסר איזון אנרגטי מהסוג שאתה מתאר, שבו האדם נפתח ונחשף אל כמות ועוצמה של אנרגיה שהוא לא מסוגל ולא מוכן להכיל. שתי תופעות, שהמדע והפסיכולוגיה רחוקות מלהבין, למרות שהן מוגדרות, מזוהות ומטפלים בהן דרכם, בצורה שטחית ורדודה להפליא, אם כי עם הישגים לוקאליים שתודה לאל לפחות יש אותם.

    דכאון – זהו מצב שבו ההתעצמות של האנרגיה שהאדם נחשף אליה היא הדרגתית ויחסית לא אגרסיבית. לאט לאט מתגברת האנרגיה הזאת, ורוב הזמן היא לא מפריעה לבנאדם, אבל היא שם, והתפיסה הרגילה שלו את עצמו ואת העולם, ויכולת ההולכה והקבלה האנרגטית שלו נשארים כרגיל, הוא חושב שהוא יודע מי הוא ומהם החיים שלו ואיך הוא אמור לחיות אותם ומה הוא אמור לרצות ולנסות להשיג, אלא שלאט לאט, בהתגברות האנרגיה הזאת, שהיא תמיד בצורה של התגברות של המודעות, הוא נהיה מודע יותר, ער יותר, הטעם והסיפוק מכל ה"ערכים" וההתניות הנפשיות הרגילים שלו דוהה והוא כבר מתחיל לראות את האבסורד וחוסר התכלית שבהם, אבל הוא לא מכיר ולא יודע שום דבר אחר. והאנרגיה וההתעוררות מתגברים לאט לאט ובנוכחותם הוא רואה וחש יותר ויותר דוקא את החושך ודכאון של ממש עומד בפתח. חוסר האיזון הדכאוני יכול להגיע למצב חמור עד כדי כך שה"חור השחור בנשמתו", המקום שבו מיוצבת תפיסת העצמי שלו, בזמן שכמות ועוצמה אנרגטית מימישור גבוה יותר מקיפים ומעמיסים עליו "מכל עבר", הופך כל כך בלתי נסבל שהוא עשוי לרצות לשים קץ לחייו.

    חרדה – זהו מצב שבו יש התעוררות פתאומית אגרסיבית של האנרגיה הזאת אשר מפתיעה את האדם ו"תוקפת אותו משום מקום" בלי שהוא מוכן לה בזמן שהתפיסה העצמית שלו אחוזה כמעט לגמרי בזהות הקטנה והנסיבתית שהוא קורא לה 'אני' והעולם שבו היא מתקיימת. ואז ברגע אחד הוא פתאום חצי-מתעורר, וזה מעורר בו פחד עמוק אשר מלווה בהצפה של אדרנלין. והוא כל כך חרד מהמצב הזה, מצב שבו זהותו העצמית הרגילה מתערערת, שהוא חווה סוג של סכנת חיים, בלי שום איום מוגדר שאפשר להצביע עליו. והדחף שלו לנסות לחזור לאותה תפיסה עצמית דהויוה שהוא היה בה מאז שהוא זוכר את עצמו, ולהאחז בכל פיסת רציונל יכול לגרום לו לפתח כל מיני התנהגויות מוזרות כמו לפחד לצאת מהבית או "להדביק" את הסיבה לפחד לכל מיני שטויות חסרות משמעות.

    שני המצבים האלו בעיני הפסיכולוגיה המודרנית נתפסים כהפרעה קוגניטיבית שנובעת משיבושים הורמונליים במוח ושמשפיעים רגשית על האדם, בלי שמץ של הבנה של המכניקה האנרגטית שפועלת מאחורי הקלעים ורק בה יש את את ההסבר המלא לתופעה, לסיבות שלה ולפוטנציאל שלה, להחמרה או לשיפור.

    שני המצבים האלו מופיעים אצל אנשים שהם רגישים ומודעים יותר מהרגיל אולם באופן לא מאוזן, באופן שבו חלק אחד של התודעה (בדרך כלל הגבוה יותר) התפתח אצלהם מהר והרבה יותר מחלקים אחרים שלה (בדרך כלל הנמוכים יותר, כמו הנפש והרגש שלא נפתחו והתפתחו באותו קצב של החלקים הגבוהים יותר של התודעה), בין אם ע"י תרגול רוחני לא מאוזן, או דרך המהלך הרגיל של החיים אשר גם בו מתרחשת התעוררות הדרגתית מתונה בקרב חלקים נרחבים של האוכלוסיה ללא איזון של התפתחות תואמת ברמת הקיום הבסיסית.

    התופעות האלו כמובן גורמים להם גם להרגיש "דפוקים" ושמשהו אצלהם לא בסר, בזמן שמשהו אצלהם הרבה יותר בסדר מאשר אצל רוב האנשים שהם יפגשו בדרך למצוא מזור לסבלם.

    Liked by 1 person

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: