בשולי הדרכים

היה לי קטע מצחיק בטיסה בחזרה מאומן.
ישב לצידי בחור אחד, חרדלון גבעות קרוע עם גיטרה שניסה לשכנע אותי להגיע לסדנת "שקוף".
"שקוף?" שמעו נא המורים.
למזלי, אני מכיר הרבה מאוד מקשקשת בעלי התשובה שזוחלים מסביב לסדנאות האלו, וישר אמרתי לו שנראה לי שהם קיבלו הכשר מהרב טיכנר, רק בגלל שהם עבדו עליו והציגו לו תירגולים מבוימים.
ההוא, כצפוי, נכנס למגננה והתחיל להמציא כל מיני הסברים שלא ענינו אותי בכלל, אבל ככה הצלחתי למסמס את כל הענין.

הוא ניסה לטעון שזה מאוד קשה להוציא את הכל החוצה.
אני לא יודע אם המילה קשה, היא מתאימה במקרה שלי, אבל האמת היא שאני לא אוהב להעליב אנשים בפרצוף, במיוחד לא אנשים כמו ההוא, שלא עשו לי שום דבר רע, רק ניסו לעזור לי בדרכם המוטעית.
אבל חוץ מזה, יש סיבה מצוינת שלא ללכת לסדנת "שקוף" והסיבה היא שהאנשים האלו, אין להם מושג מה הם עושים.

אני אתן לכם סתם דוגמא:
סדנאות כאלו חיבות להיות מעורבות.
הנפרדות כאן לא עובדת , כיוון שהתקשורת הזאת ביןגברים לנשים יוצרת הפריה הדדית, יוצרת התקדמות , יוצרת תוצאות.
ככה אלוהים ברא את העולם.
עכשיו, אני מבין שעושים את זה נפרד, כדי ללקק לעסקנים החרדים, אבל לליקוק הזה יש מחיר, הסדנה בסוף לא שווה לירה.

זאת רק דוגמא, לא צריך להצמד אליה, אבל הרעיון כאן נורא פשוט.
עושים כאן משהו וכשעושים אותו, זה לא משנה אם הוא טוב או גרוע. מה שמשנה הוא רק האם הוא מתאים לשרשרת של כללים, שהמציאו אנשים שלא מבינים בזה כלום, כמו בדץ העדה החרדית.

אוקי?
זה לגבי "שקוף".
אל תלכו. זה לא טוב.

אז לא נדבר על ראש השנה באומן, כ"אומן" כי כאן , בבלוג הזה, לא מתעסקים ב"ברסלב" באופן ישיר.
למה לא מתעסקים כאן בברסלב?
כי היום תחת המטריה של ברסלב מסתובבים אנשים רעים מאוד, שמשתמשים בברסלב כדי להרוויח המון המון כסף ואז הם מבצעים הרבה פעילות מרושעת, מנוולת וניבזית , כדי להיות "הקובעים" בברסלב ככה, שהיום בברסלב, מה שיש בעיקר זה כל מיני כנופיות של ביריונים שנאבקות אחת עם השניה , בגלל כסף.

אלו ממש מלחמות גנגסטרים.

עכשיו נורא קשה לדבר על "ברסלב" , בלי להסתבך במלחמת הכנופיות הזאת. כי מבחינתם של הרשעים בכנופיות, אם אתה מדבר על "ברסלב" , אז כאילו אתה מנסה לגנוב מהם כסף כי הם "ברסלב" והכסף שיש להם, או הכסף שהם רוצים להשיג ולשדוד תלוי ב"ברסלביות" שלהם.

אבל אני לא צריך לדבר על "ברסלב" , נכון? יש לי מספיק דברים לדבר עליהם, קבלה מעשית, כישופים, הגדת עתידות, קולנוע, מדיטציה, לא חסרים לי עניינים.
נכון שנסעתי לאומן כמה פעמים בשנה החולפת , אבל זה בגלל שיש לי הרבה חברים רווקים ואני מנסה למצוא להם שידוך באוקראינה.
למה דווקא באוקראינה?
תכתוב בגוגול שאתה מחפש אישה, תגיע ישר לאוקראינה, אין לי מושג למה, אבל זה מה שגוגל אומר.

מה שכן רציתי לדבר עליו זו קבוצת הלימוד שלנו.
אנחנו נפגשים פעם בשבוע ברמת גן ולומדים "סיפורי מעשיות".
אני יודע ש"סיפורי מעשיות" זה כאילו ברסלב, אבל האמת היא שבצורה שאנחנו לומדים סיפורי מעשיות מדובר למעשה בקבלה טהורה.

אז הייתי בשיעור אצל יובל דיין.
אני יודע מה אתם חושבים וכן הלאה , אבל אני אוהב את יובל.
אני יודע , הוא מפורסם , הוא יפה, הוא פופולארי , רואים אותו בטלביזיה.
לכאורה, הוא לא משלנו, אבל אני אוהב אותו.
בעמקי ליבו , הוא בחור טוב.

הקיצר, הייתי בשיעור שלו על החיגר.
זו מעשיה של רבי נחמן.
בקיצור היה לו מאוד קשה כי הוא בא עם קונספט.
כולם באים עם קונספט כי הם חושבים שיש כאן מסר יהודי , מסר רוחני ואין כאן כלום. זו קבלה טהורה.
אז הוא אמר משהו על העצים שמוזכרים בסיפור הזה , או יותר נכון השקיית עצים , אז אני רוצה לעזור פה.
מה התכונה של העץ?
הוא גדל, נכון?
מתרומם, נעשה גבוה יותר.
אז זה לא עם ישראל, נכון, יש התבוללות , תודה לאל.

אי אפשר לדמות את עם ישראל לעץ וגם לא את "שורש נשמות ישראל" , לא שכזה דבר קיים.
מה כן אפשר לדמות לעץ?
את התרוממות הקונדליני? נכון?
אנחנו מתחילים כשאנחנו מודעים רק לעצמנו ולצרכים שלנו, אחר כך אנחנו יכולים להתפתח לרמות תודעה יותר גבוהות.
נגיד אנחנו יכולים להבדיל בין ההרגשה שלנו כשאנחנו משתתפים בשירה בציבור ובין ההרגשה שלנו כשאנחנו לבד מול הקריוקי.
זאת מדרגה , זאת מודעות וזה יכול לעלות , זה כמו עץ.

אז כן, אני מאמין שאנחנו מסוגלים ללמוד, גם ללמוד קבלה, גם ללמוד רוחניות , אנחנו יכולים לתרגל, להטמיע להתעלות.
בגלל הסיבה הזאת אני עושה את מה שאני עושה.
אם לא הייתי מאמין בזה לא הייתי כאן ויש לי הוכחות.

אז כל אותם אנשים שהולכים ולומדים "קבלה" או סיפורי מעשיות ומלמדים אותם כל מיני שטויות על "כלל ישראל" או על "כלל נשמות ישראל" , אני מרחם עליהם , כי הם לא במקום טוב.

אוקיי ? אפשר ללמוד כמו שצריך , אפשר להקשיב מתי שצריך.
אפשר, זה המסר.

פורסמה ב-20 בספטמבר 2015, ב-כללי, קבלה ותויגה ב-, , . סמן בסימניה את קישור ישיר. השארת תגובה.

להשאיר תגובה

