נעבור גם את זה

מה נשמע?
היה יכול להיות יותר טוב, הא?

אז בגלל העיסוק שלנו בקבלה, אנחנו יכולים לדבר לפעמים גם על עצמנו בהשוואה או בהקשר לאנשים וארגונים שגם מתעסקים בקבלה או לחילופין , מתיימרים לעסוק בקבלה.

אז בעניין הזה, שמעתי בערב שבת חול המועד את הרב הזה מהמכון לחקר קבלה , איתן הירדני קוראים לו והוא סיפר כל מיני סיפורים , אתם יודעים , הוא היה עם מדונה במסע הופעות וגר בניו יורק והוא דיבר על מה שקרה אצלם ביום כיפור , במכון לקבלה , איזו שמחה הייתה שם וכן הלאה.

לא יודע , עם איתן הירדני מבין משהו בקבלה. אולי הוא מומחה גדול , אולי הוא פשוט מקיא את מה שהוא בלע , אבל אני חייב לציין שישנו ידע אמיתי ב"מכון לחקר קבלה".
אני יודע, למדתי שם כמה שנים.
הסיפור שלי, שהם הציעו לי לנסוע לאמריקה וללמוד להיות מורה לקבלה שם.
זה היה לפני הרבה שנים והם מכחישים.

אז הוא סיפר על איזו שמחה שהייתה להם ביום כיפור , והאמת זה מדהים, כאילו.

תחשבו על זה,
רוב האנשים ביום כיפור מאוד עצובים , כי בוא נודה בזה, זה מגעיל , חוץ מאולי רבע שעה ראשונה כשיש חזן או חזנית טובה בכל נדרי.

אז נגיד לאיתן הירדני, הרב , או מה שהוא לא יהיה ,
הוא בטופ, כי ביום כיפור שמחה גדולה וחוץ מזה גם , קורעים את החיים , מסתובבים עם מדונה , וכל מיני כוכבים בקולנוע ומוצצים ונוצצות ועושים חיים.

אבל יש כאן טעות.
לא רק בקטע של מה שהם עושים עם כל הכוונות , זה שטויות , וזה בלי שום קשר.
אם הם יבואו , יהיה אפשר להסביר להם.
יום כיפור הוא בדיוק ההפך מ"להתרכז".
אוקיי, כל השיטה שלהם בלרוץ אחרי צירופי האותיות , היא בנויה מריכוזים, אוקיי, נגיד המילה "חסד" היא בגימטריה שבעים ושתיים שזה אותו צירוף של שבעים ושתיים שמות שאיתם נבקע ים סוף.


בסדר.
זאת רק דוגמא לריכוזים שלהם, פעם בסופי תיבות , פעם בתחילת תיבות, פעם בדילוגים והכל נורא נורא חשוב, כי צריך לתפוס את כל רסיסי האנרגיה האלו שמפוזרים בתפילה, כי אוי ואבוי מה שיקרה לך אם תפספס איזה זיק אנרגיה.
ואז המתח עצום, כי התפילה המחורבנת לא נגמרת והיא מלאה באנרגיות כאלו שצריך לתפוס אותן כמו הצירוף כמסז שהוא מביא לתחיית המתים וכל פעם שעושים קדיש צריך להתרכז בזה, כי למה עושים קדיש יתום?
כדי שהמתים יקומו, הנה עד היום קמו כולם.
אז בטח שהשמחה גדולה , כמו שהשמחה גדולה במירוצי סוסים.
באיזה סרט מתיחות משנות השמונים, לקחו איזו בחורה ערומה , שנראתה בסדר ולא היה לה במה להתלבש ושלחו אותה לבקש שידליקו לה סיגריה ברגעים האחרונים של מירוץ סוסים מקצועי.

ראיתי את זה, אני לא זוכר באיזה סרט.
כל הצופים, כולם גברים, כולם בעלי יצרים חזקים , כולם בעלי תאוות , לא שמו לב אליה, לא התייחסו לקיומה, כי באותו זמן, הם היו בשמחה גדולה.

הצ'אקרה השניה שלהם, אותו מנוע אנרגטי שאחראי על ההתרבות , היה משותק , כי הם היו באקסטזה מהסיכוי להרוויח משהו במירוץ וזה בדיוק מה שקורה בתפילות יום כיפור במכון לקבלה.

הייתי שם , נראה לי אפילו יותר מפעם אחת.
תשאל מהמר את השאלה הבאה "מה אכפת לך שהסוסים רצים"
הוא יחשוב שאתה משוגע, נכון, בשבילו זה כל החיים.
אם נחקור את העניין לעומק, נראה באמת שאותם סוסים לא צריכים לעניין אותו, הם אולי נמצאים בכלל במדינה אחרת , המירוץ אולי היה בשבוע שעבר וחוץ מזה, כמה שהם לא ירוצו, הם לא ממש יתרחקו.

לנו זה ברור, אבל אותו בנאדם חינך את עצמו שמירוץ סוסים הוא האלפה והאומגה. הוא העניין , אז זה מה שנמצא לו בראש ויש לזה יכולת אמיתית , אמיתית גבירותיי , להביא אותו לאושר.

גם החברה במון , חינכו אותם שאם הם יכוונו בפסוק "יום יום יעמס לנו" את הצירוף ייי , הם יזכו במירוץ.
אז עשר שעות הם מחפשים אחרי הצירופים האלו, ומבחינתם זה מירוץ סוסים.

עכשיו אתם מבינים מה מדונה עושה שם.

בודהיסט לא היה הולך.
מה יש לו להפסיד?
למדונה יש הרבה , לפאריס הילטון יש, לא חסר גם לדמי מור.
אז אומרים להם, הנה תגנו על מה שיש לכם , תרדפו אחרי ה"צירופים" אחרי "השמות"

ואז השמחה גדולה.

אני כבר מבטיח, אם מישהו כזה היה מגיע אלי , לא הייתי שולח אותו לשום מרדף אחרי שמות.

הייתי אומר לו או למעשה לה ככה

הנה זה תינוק, קוראים לו דוד , אבל הוא לא מבין בשמות , אם תקראי לו ג'וני הוא יעלב. צריך להחליף לו חיתול כל שלוש שעות וצריך לתת לו בקבוק מתי שהוא בוכה ולרחוץ אותו פעמיים ביום וזהו , הוא ילד טוב והוא לא עושה בעיות .
אז עכשיו תקשיבי, פאריס הילטון או מדונה או איך שלא יקראו לך , אנחנו עושים כזה תרגיל , את מטפלת בתינוק הזה במשך שבוע ובתמורה את משאילה לי את כרטיס האשראי שלך ואנחנו ניפגש באותו היום , באותה השעה, הבנת?

אני יודע שאני אדם נצלן ואגואיסט ואני דואג לרווח שולי גבוה , אבל לא רק בגלל זה , אני אגיד את זה.
אני אגיד את זה בגלל שזו ורק זו הנקודה של יום כיפור.

כל העניין ביום כיפור זה לשחרר.
להשתחרר.
אם אתה לא יכול להשתחרר נפשית , לפחות תשתחרר פיזית.

אפשר לראות את זה בכמה אופנים.
קודם כל , יום כיפור הוא לא עליה לרגל.
אפשר להישאר בבית.
מי שעושה את כל העבודות , זה הכהן הגדול בבית המקדש , הוא עובד קשה אבל בסדר, זאת העבודה שלו והוא משתכר בגינה יפה מאוד.

חוץ מזה , שבת שבתון.
לא חורשים , לא זורעים, לא מכבסים ולא צובעים ולא תופרים.

אפשר לנוח.

עכשיו, שימו לב לדבר חשוב.
כשאנחנו היום אוכלים, אנחנו יכולים לפתוח קופסת שימורים או לזרוק משהו למקרוגל.
כשאנחנו מתרחצים , אנחנו פותחים את הטוש.

בתקופת הברזל זה לא היה ככה.
כל דבר היה תיק.
להתרחץ זה היה בדליים או ללכת לאיזה אגם , גם ארוחות היו דורשות הרבה עבודה והכנה.

בכל החגים ובשבתות ישנן סעודות מצווה , כל אחת היא עבודה , להגיש ולהכין ולפנות וזה.

ביום כיפור אין.
לא אוכלים , לא מתרחצים, אין מה לעשות , אפשר להיות בזולה אמיתית.

ואז מה קורה?
אז באמת , האדם משתחרר מכבלי התפקוד והיום יכול לעבוד עליו, יכול לעבור דרכו ולגאול אותו.

אז אין פלא שבנות ישראל באותו היום דווקא היו יוצאות לחולל בכרמים, בלי שיצטרכו לקצוץ שומים ולקפל מפיות ולפרוס צלי לצלחות.

היום הדתיים הרסו את זה כמו שהורסים כל דבר.
יש תפילות , יש מחזורים , קריאה בתורה וטליתות ולא יודע מה?
אני לא מתווכח עם דתיים . מי שרוצה לשמור הלכה שישמור, אבל מבחינתי זה לא קשור.

יום כיפור כמהות , הוא שחרור , הוא חירות.
הוא בדיוק ההפך ממה שתמצאו בבית הכנסת , ממה שתמצאו במכון לחקר קבלה.

אני יודע מה אנשים יגידו לי "הייתה לנו שמחה גדולה".
כן,
אחרי שהרסת את הכל הייתה לך שמחה גדולה.
אוי ואבוי לשמחה שלך.
כתוב באי צ'ינג "קן הציפור עולה באש, הנווד צוחק , אחר כך יבכה".

תיזהרו עם השמחות האלו, כי אם זה מה שמשמח אתכם , אולי כדאי שתעברו למירוצי סוסים.

יאללה, עד שטיילור סוויפט תגיע , אני צריך לגשת לתינוק.

ביי ביי, אוהב אתכם.

פורסמה ב-6 באוקטובר 2015, ב-קבלה ותויגה ב-, , , , , . סמן בסימניה את קישור ישיר. השארת תגובה.

להשאיר תגובה

