יש עדיין כמה

כואב לי הלב על בעלי תשובה.
כמה שהם מנסים לאנוס את המציאות לתוך הפנטזיות שלהם.
כמה שהם מעט יודעים, כמה שהם לא ידעו אף פעם.
ישנו אחד שעשה מעצמו מקובל גדול, אין לו מושג בכלום.
הוא לא היחיד , גם אני כזה , לכן אני מרגיש אליו כזו הזדהות, איזה מסכן.

פעם אמרתי לו איזה משהו, שהוא לא ידע והוא נורא כעס עלי.
על הייתי אומר, אם על הדבר הזה אתה כועס, אוי ואבוי אילו היית יודע את כל השאר.

אז ישנה סדרת ספרים מצויינת של אורסלה ק. לה גווין שנקראת ארץ ים. היא זכתה לעיבוד טלוויזיוני מחריד איפשהו

אבל הספרים עצמם, מצוינים. מאחל לכם לקרוא אותם בגלגול הבא.

לספר השני קוראים בשם "הקברים של אטואן"

ספר מדהים, הוא מספר על אישהן מצבות, שנמצאות בתוך איזו מערה מפחידה ואלו "הקברים של אטואן" והאנשים באזור סוגדים להם ויש בחורה אחת שהיא כוהנת שלהם.
אז יום אחד פוגש אותה קוסם ומספר לה שהקברים הללו הם לא אלים, אין מה לסגוד להם אלא שהם "כוחות הרשע והטירוף ששלטו לפני שנברא העולם."

אז זה מסוג הציטוטים שרווים בכל כך הרבה אנרגיה, שאני חייב לשים אותם בצד כדי לראות מה הם שווים.

אז ככה זה,
ואני מדבר כרגע במונחי קבלה טהורה, אפילו קבלה טרום לוריאנית.
בספר הזוהר, בהתחלה, מדברים על כל אחת מהאותיות, ומה היה התפקיד שלהו בבריאה.

אז תשימו לב, איך כותבים בארמית אותיות? אָתְוַון.
כמו מה בדיוק נשמעת המילה הארמית אָתְוַון? כמו אטואן .

זה רמז.

כוחות הרשע והטירוף ששלטו פה לפני שנברא העולם.

עכשיו נעלה רמה לקבלת האר"י ונשאל מה המשמעות של אותיות? המשמעות היא צמצום. אלף היא לא גימל , למד היא לא מם. זאת המשמעות של צמצום.
איפה אנחנו רואים צמצום בבריאה?

בשני מקומות, ביום השני "מבדיל בין מים למים" וביום הרביעי לפי חז"ל שאומרים ללבנה לכי מעטי את עצמך.

שימו לב שהיום הרביעי יותר גרוע מהיום השני , כי ביום השני אין מיעוט, יש הפרדה. אבל המים נותרים בעוצמתם, הם רק מתחלקים לשני מקומות.
זה מביא אותנו לתיקוני הזוהר , תיקון ארבעים , שם כתוב:

קם סבא דסבין עתיקא דעתיקין, ואמר רבי רבי מאי ניהו דאמר רבי עקיבא לתלמידוי כשתגיעו לאבני שיש טהור אל תאמרו מים מים שמא תסכנו בעצמכם

קשה להבין את זה, אבל ישנה פה התנגדות של הזקן מכל הזקנים, שכנראה הוא מישהו מהדורות שלפני נוח , לעצם הרעיון של ההבדלה בין מים למים.

זאת אומרת, שיש התנגדות לאותיות, שיש התנגדות לצמצום.

לא כולם מסכימים שאותיות זה דבר טוב.
כמו שמסביר הקוסם מארץ ים, מדובר בכוחות החושך והטירוף ששלטו בעולם פעם.

אני לא יודע מה לעשות עם המידע הזה. אני מציג אותו בתור חומר למחשבה.

אם אתם רוצים לחפש עוד הדים לתופעה הקבלית הזו, אז ישנם עוד כמה. נגיד , ישנו הספר של סטיפן קינג "נדודי שינה" , ששם מדברים על "מלאכי המוות" ויש שם שלושה מלאכי מוות שמתחלקים לשני סוגים.

ישנו הזוג, שהם עובדים לפי הספר וממיתים כל אחד בזמנו ויש עוד אחד מופרע שהורג את מי שמתחשק לו.

אז ככה, העקרונות הקבליים שאנחנו מכירים מספרים כמו "תיקוני הזוהר" מופיעים בלבושים שונים בספרי מתח, או ספרי הרפתקאות וזה מגניב.

 

אוקיי יום שלישי עדיין, פעמיים כי מציון.

רוצים משהו על פרשת השבוע?

 

מודעות פרסומת

פורסמה ב-12 בינואר 2016, ב-כללי, קבלה, קולנוע ותויגה ב-, , , , . סמן בסימניה את קישור ישיר. 3 תגובות.

  1. איזה יופי, חשבתי שרק לי יש את הרשימה הזאת בראש של סופרים ומשוררים גויים שיש להם נגיעה במנוע של העולם…

    Liked by 1 person

  2. לילי אלן:

    רבי נתן זיע"א:
    שֶׁצְּרִיכִין לְהַעֲבִיר הַחֲלֻדָּה מֵהַמַּתֶּכֶת וְכוּ'. וְזֶה רֶמֶז שֶׁאִי אֶפְשָׁר לְהַמְשִׁיךְ בְּחִינַת מַפֶּלֶת הָרְשָׁעִים שֶׁהוּא בְּחִינַת פְּלִיטַת הָאִסּוּר לַחוּץ כִּי אִם עַל-יְדֵי הָאֱמֶת ((כַּמְבֹאָר לְעֵיל) וְזֶה בְּחִינַת הַעֲבָרַת הַחֲלֻדָּה שֶׁצְּרִיכִין לְהַעֲבִיר תְּחִלָּה מֵהַזָּהָב וְהַכֶּסֶף אֶת הַחֲלֻדָּה וְלֹא יִשָּׁאֵר כִּי אִם הַזָּהָב וְהַכֶּסֶף כְּמוֹ שֶׁהוּא ((כְּמוֹ שֶׁפֵּרֵשׁ רַשִׁ"י שָׁם. וְזֶהוּ לְשׁוֹן "אַךְ", שֶׁלֹּא יְהֵא שָׁם חֲלֻדָּה, אַךְ הַמַּתֶּכֶת יִהְיֶה כְּמוֹ שֶׁהוּא, עַד כָּאן לְשׁוֹנוֹ. זֶה בְּחִינַת אֱמֶת שֶׁיִּהְיֶה נִשְׁאָר הַדָּבָר כְּמוֹ שֶׁהוּא וְלֹא תְּחַפֶּה עָלָיו הַחֲלֻדָּה, שֶׁהִיא מְקַלְקֶלֶת הַזָּהָב וְהַכֶּסֶף, וּמְחַפֶּה וּמַסְתִּיר אוֹתוֹ עַד שֶׁאֵין נִכָּר בֵּין זָהָב לִנְחֹשֶׁת, שֶׁזֶּהוּ בְּחִינַת שֶׁקֶר הַחוֹפֶה עַל הָאֱמֶת עַד שֶׁאֵין נִכָּר הָאֱמֶת, דְּהַיְנוּ שֶׁעַל-יְדֵי רִבּוּי הַמַּחֲשָׁבוֹת זָרוֹת וְהַפְּנִיּוֹת שֶׁלּוֹ נֶחְפָּה וְנִתְכַּסֶּה הָאֱמֶת עַד שֶׁאֵין מַכִּירִין בֵּין אֱמֶת לְשֶׁקֶר. וְעַל-כֵּן פְּלִיטַת הָאִסּוּר, שֶׁהוּא בְּחִינַת מַפֶּלֶת הָרְשָׁעִים אִי אֶפְשָׁר כִּי אִם עַל-יְדֵי שֶׁמַּעֲבִירִין הַחֲלֻדָּה תְּחִלָּה שֶׁהִיא בְּחִינַת הַשֶּׁקֶר הַחוֹפֶה עַל הָאֱמֶת, וְלֹא יִשָּׁאֵר כִּי אִם הַדָּבָר כְּמוֹת שֶׁהוּא, שֶׁהוּא בְּחִינַת אֱמֶת, כִּי אֱמֶת הוּא אֶחָד. ((כְּמוֹ שֶׁמְּבֹאָר בְּמָקוֹם אַחֵר בְּהַתּוֹרָה אָמַר רַבִּי עֲקִיבָא בְּסִימָן נא, עַיֵּן שָׁם). כִּי אֱמֶת אִי אֶפְשָׁר לוֹמַר כִּי אִם אֶחָד, דְּהַיְנוּ עַל זָהָב זָהָב, וְעַל כֶּסֶף כֶּסֶף וְכוּ', אֲבָל הַשֶּׁקֶר הוּא הַרְבֵּה, כִּי יְכוֹלִין לוֹמַר שֶׁקֶר עַל זָהָב שֶׁהוּא נְחֹשֶׁת אוֹ בְּדִיל וְכוּ', עַיֵּן שָׁם. וְזֶהוּ בְּחִינַת אַךְ אֶת הַזָּהָב וְאֶת הַכֶּסֶף אֶת הַנְּחֹשֶׁת וְכוּ', שֶׁהֵם כָּל מִינֵי מַתָּכוֹת שֶׁהֵם בְּחִינַת כְּלַל הַגְּוָנִין שֶׁבַּמָּמוֹן, שֶׁשָּׁרְשָׁם בִּקְדֻשָּׁה גָּבֹהַּ מְאֹד, כִּי הֵם בְּחִינַת גְּוָנִין עִלָּאִין ((כַּמּוּבָן בִּדְבָרָיו, זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה בְּכַמָּה מְקוֹמוֹת, אֲבָל מִי שֶׁנּוֹפֵל לְתַאֲוַת מָמוֹן וְכָבוֹד וְהוּא בִּכְלַל נִצְרָךְ לַבְּרִיּוֹת הַנַּ"ל, שָׁם הוּא בְּחִינַת נְפִילַת הַגְּוָנִין הַנַּ"ל, שֶׁהוּא בְּחִינַת כֵּיוָן שֶׁנִּצְרָךְ אָדָם לַבְּרִיּוֹת נִשְׁתַּנֶּה פָּנָיו לְכַמָּה גְּוָנִין הַנַּ"ל, שֶׁהוּא מַה שֶּׁמְּחַפֶּה הַשֶּׁקֶר בְּאֵיזֶה אֱמֶת, שֶׁבָּזֶה יֵשׁ כַּמָּה וְכַמָּה גְּוָנִין שֶׁנִּמְשְׁכוּ מִנְּפִילַת הַגְּוָנִין עִלָּאִין שֶׁבְּכֶסֶף וְזָהָב הַנַּ"ל, כִּי עִקַּר רֹב הַפְּנִיּוֹת שֶׁל כָּל אֶחָד הוּא בְּעִנְיַן הַמָּמוֹן כַּיָּדוּעַ, וְעַל-כֵּן מְרֻמָּז בְּפָסוּק זֶה בִּטּוּל הַשֶּׁקֶר, שֶׁזֶּהוּ בְּחִינַת אַךְ אֶת הַזָּהָב, שֶׁיִּשָּׁאֵר אַךְ הַזָּהָב כְּמוֹת שֶׁהוּא כַּנַּ"ל, דְּהַיְנוּ שֶׁיִּשָּׁאֲרוּ הַגְּוָנִין עִלָּאִין שֶׁבְּזָהָב וָכֶסֶף כְּמוֹת שֶׁהֵם. וְלֹא יְשַׁנֶּה אוֹתָם, חַס וְשָׁלוֹם, בִּשְׁבִיל הַפְּנִיּוֹת וּשְׁקָרִים שֶׁל תַּאֲוַת מָמוֹן, שֶׁעַל-יְדֵי-זֶה הוּא פּוֹגֵם וּמְשַׁקֵּר בִּגְוָנִין עִלָּאִין וְכַנַּ"ל: וְעַל-כֵּן הַכֵּלִים שֶׁל עַכּוּ"ם שֶׁרוֹצִים לֶאֱכֹל בָּהֵם מַאֲכַל יִשְֹרָאֵל, שֶׁעַל-יְדֵי-זֶה מַמְשִׁיכִין הָרוּחַ חַיִּים הַנַּ"ל, שֶׁהוּא בְּחִינַת מוֹצִיא מִכֹּחַ אֶל הַפֹּעַל, עַל-כֵּן צְרִיכִין הֶכְשֵׁר עַל-יְדֵי הָאֵשׁ וְהַעֲבָרַת הַחֲלֻדָּה תְּחִלָּה, שֶׁזֶּהוּ בְּחִינַת מַפֶּלֶת הָרְשָׁעִים, שֶׁעַל-יְדֵי-זֶה נִשְׁלָם הַדִּבּוּר כַּנַּ"ל וְאַחַר כָּךְ טְבִילָה בְּמֵי מִקְוֶה, שֶׁעַל-יְדֵי-זֶה נִמְשָׁכִין נְקֻדּוֹת וּמוֹצִיאִין מִכֹּחַ אֶל הַפֹּעַל הָרוּחַ חַיִּים, שֶׁהוּא בְּחִינַת רוּחַ טָהֳרָה וּקְדֻשָּׁה שֶׁנִּמְשָׁךְ מֵרוּחַ אֱלֹקִים הַמְרַחֶפֶת עַל פְּנֵי הַמַּיִם, שֶׁעַל-יְדֵי-זֶה עִקַּר הַטָּהֳרָה וְכַנַּ"ל:

    טאו טה צ'ינג:
    מי שמדבר אינו יודע ומי שיודע – שותק.
    החכם שיודע ושותק
    סוגר את הפתחים, חוסם את הסדקים,
    מקהה את החודים, מתיר את הקשרים,
    מכבה את האורות ומתאפר באבק
    להתעמעם, להתאחד עם המסתורין.
    וזו הסיבה
    שאי אפשר להתקרב אליו או להתרחק ממנו,
    אין להפיק ממנו שום תועלת או להזיק לו,
    אי אפשר להתכבד בכבודו וגם לא להתקלס בו,
    כי הוא נעלה על כולם.

    רבי נתן זיע"א:
    וְעַל-כֵּן נִצְטַוִּינוּ יִשְׂרָאֵל לְקַדֵּשׁ הַהוֹלָדָה הָרִאשׁוֹנָה שֶׁל הַחֲמוֹר לִפְדּוֹתוֹ בְּשֶׂה לַכֹּהֵן, כִּי עִקַּר הַמְשָׁכַת קְדֻשַּׁת הַדַּעַת עַל-יְדֵי הַכֹּהֵן שֶׁהֵם בְּנֵי אַהֲרֹן שֶׁזָּכָה לַכְּהֻנָּה עַל-יְדֵי שֶׁלֹּא נִתְקַנֵּא בְּמֹשֶׁה רַבֵּנוּ, כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זַ"ל, בִּשְׂכַר וְרָאֲךָ וְשָׂמַח בְּלִבּוֹ וְכוּ'. כִּי עִקַּר קְדֻשַּׁת הַדַּעַת הוּא בְּחִינַת מֹשֶׁה, שֶׁהוּא בְּחִינַת מָשִׁיחַ שֶׁזָּכָה לִקְדֻשַּׁת שִׁבְעַת הַנֵּרוֹת בְּתַכְלִית הַשְּׁלֵמוּת לְמַעְלָה לְמַעְלָה, אֲבָל מֵהַצַּדִּיק בְּעַצְמוֹ אִי אֶפְשָׁר לְקַבֵּל, כִּי הוּא סָתוּם וְנֶעְלָם מְאֹד מֵהָעוֹלָם כִּי אִם עַל-יְדֵי בְּחִינַת אַהֲרֹן הַכֹּהֵן שֶׁהוּא מַמְשִׁיךְ בַּעֲבוֹדָתוֹ קְדֻשַּׁת שִׁבְעַת הַנֵּרוֹת מִמֹּשֶׁה וְעַל-כֵּן הַמִּצְוָה הָרִאשׁוֹנָה שֶׁנִּצְטַוָּה אַהֲרֹן אַחַר חֲנֻכַּת הַמִּזְבֵּחַ הָיָה בְּהַעֲלֹתְךָ אֶת הַנֵּרֹת וְכוּ':

    אני אתחיל ללמוד הנדסת בניין בשנה הבאה בעזרת השם, ויש לי מרה שחורה וחששות רבות בעניין המתמטיקה והפיזיקה. יש דרך לגרום למח שלי לדבר בשפה ובדפוסי חשיבה של מתמטיקה? אשמח גם לעצות בעניין של לשפר את הריכוז.

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: