צל בראש התל

200px-tzora_forest4היום הייתי בקבר שמשון

פעם ראשונה.

לא הייתי שם קודם.

לא מקום כזה נגיש. אפשר להגיע אליו מאזור התעשיה הצפוני של בית שמש, מי שמתעקש והדרך לא פשוטה.

מצד שני, גם לא סוף העולם.

קרה לי שם משהו מוזר, אתם זוכרים את שר הטבעות , הספר כמובן? זוכרים מה קרה בסוף הסיפור של מוריה. הם בורחים ובורחים ורודפים אחריהם עד לגשר ואז יוצא אליהם משהו שהוא מין צל בוער כזה.

ההוביטים לא מבינים מה זה בכלל , אבל לגולאס השדון משליך את הנשק שלו ומתחיל לבכות "זה באלרוג, זה באלרוג".

לכאורה קושיה.

עד היום , ההוביטים היו המסכנים והפחדנים ואילו לגולאס היה הכי אמיץ והכי חזק ועודד את כולם ונלחם ועזר והכל . מה קורה כאן עכשיו? לגולאס מתמוטט , בשעה שההוביטים העלובים לא ממש מבינים את העניין.

אז מה התשובה? התשובה היא הפתגם שבמקום שהחכמים נזהרים מללכת על קצות האצבעות , הטיפשים רוקדים קאזצ'וק במגפיים מסומרות, או שגם אומרים את זה שהטיפשים משחקים קלאס על הגהנום.
זה עניין של רגישות , זו הסיבה שלגולאס נופל בזמן שההוביטים ממשיכים כרגיל. לגולאס לא רק חזק יותר, הוא גם הרבה יותר רגיש. הוא חש את הצל , הוא חש את הבאלרוג.

ככה קרה לי על תל צורעה.

אני עשיתי דבר נורא בנאלי, הגעתי לרגלי הגבעה הזו , לקחתי את התיקון הכללי וטיפסתי למעלה בשביל להגיד תהילים , קבר צדיקים עאלק.
איזה צדיקים ואיזה נעליים , הגעתי למעלה והספר נפל לי מהיד , אמרתי שורה אולי ונתקפתי בחילה.
אני לא מאמין בבאלרוג , הוא מיתולוגיה , אבל הרעיון הזה הוא נכון. טולקין חכם מאוד. מישהו אמר לי ככה , זה לא מקום בשביל הספרים האלו , גרינגו.

כן, אני יודע , מי שמסתובב שם, רואה כמה כתובות של נ נח מטנפות את הסלעים , אבל אלו בדיוק האנשים שישחקו קלאס בשדה מוקשים. הם עיוורים לחלוטין , הם סתומים כמו נעליים.

אין להם מושג מה נמצא שם על ההר הזה, אין להם מושג מה שוכן שם , הם יודעים רק לצרוח עד שנסתמות להם האוזניים.

אני ישר ידעתי מה לעשות.
הוצאתי את הסלולארי , שמתי איזה שיר והתחלתי לרקוד.
אחרי שתי דקות, נרגשתי איך העולם חוזר ומסתדר.

לא נותרתי שם עוד הרבה, מה שקיבלתי קיבלתי, מה שנשאר שם צריך היה להשאר.
מסוכן להסתובב אורח לא קרוע בבית הענקים.

לילה טוב.
טוב שאנחנו עוד כותבים.

פורסמה ב-6 במרץ 2016, ב-כללי, קבלה ותויגה ב-, , , . סמן בסימניה את קישור ישיר. 3 תגובות.

  1. מקובלני מפי צדיקים, ובהם הרב כדורי (שהייתי חברותא של חתנו), והרב קיוואק, שזה בכלל לא ציונו של שמשון השופט, והביאו סימוכין גאוגרפיים ומהמקורות. וקבר אהרון הכהן נמצא בהר רמון, וגם שם הייתי עם הרב קיוואק ותלמידיו. מקום מופלא. https://www.google.co.il/maps/place/30%C2%B030'03.6%22N+34%C2%B038'20.2%22E/@30.5010161,34.6408994,586m/data=!3m2!1e3!4b1!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d30.501012!4d34.638934

    אהבתי

  2. מאוד רחוק מערבות מואב

    אהבתי

להשאיר תגובה

