יום בחסידות בוסטוב – מערכון קצר

(חדר האדמו"ר. האדמו"ר מבוסטוב , גבר מבוגר מזוקן חבוש שטריימל מעיין בספר עב כרס)
האדמו"ר: (מדבר לעצמו) מאי טעמא? מתקיף ליה אביי…. רגע, אמר ליה רב אידי בר אדא, ווס איז דוס מתקיף ליה אביי? וויס איך נישט!
ציגלר: (נכנס בבהילות) לא רוצים להפריע.
האדמו"ר: מה אני יודע מאי טעמא? מה אתם רוצים?
ציגלר: בינגלמן הבטיח לתרום עשרת אלפים דולר והביא רק שלושת אלפים.
האדמו"ר: מה קרה? הוא לא מכר בסוף את הדירה?
ציגלר: הוא מכר, אבל הוא אומר שאין לו.
האדמו"ר: נו גורייסע מציעא לתת כשיש לך, החוכמע זה לתת כשאין.
ציגלר: גם שטיצר לא מוכן לשבת בטיש ליד קלינגער , אחרי מה שקרה בשבוע שעבר.
האדמו"ר: שיישאר בבית.
ציגלר: אעפס יישאר בבית. יש לו גם חמישים בני דודים, אתה רוצה שילכו אצל הקרלינער?
האדמו"ר: עם שטיצר אני אסתדר, הבן שלו אוטוטו בר מצוה, נשלח מתנה יפה וזה יהיה סוף הסיפור.
הוכוואלד:(פורץ פנימה, טורק אחריו את הדלת, מתנשף) השם ישמור, (מביט בציגלר) סיפרת לו על שטיצר?
האדמו"ר: ברוך מחיה המתים, אותך דווקא הייתי צריך. מה קורה עם סדיגורה?
הוכוואלד: סדיגורא הורידו אותי במעלית כדי שיוכלו לזרוק אותי מכל המדרגות.
האדמו"ר: נו מה קרה? הם לא רוצים את השידוך?
הוכוואלד: עשרים ושמונה מדרגות הפילו אותי ועוד שואלים על השידוך.
האדמו"ר: מה קרה? מה הם אמרו?
הוכוואלד: כבודו ישלח את ציגלר.
ציגלר: בדיוק , כבודו ישלח אותי. כל היום אני רץ בין קופערשטוק לקלינגער, מה אכפת לי ללכת גם כן לסדיגורא? שם לפחות יש מעלית.
האדמו"ר: נו , מה יהיה? למה עוד צריך עוד לשלוח, אני הבטחתי למאמע לפני שהלכה שאני אגמור את השידוך לשיינדי, היא הלוא הייתה נכדה של הטאטע, אז איזו בעיה הייתה שם בסדיגורא, מה הם לא יודעים שהיא הייתה נכדה של הטאטע?
הוכוואלד: הם יודעים הכל. הם לא רוצים את השידוך, כי הם אומרים שהילדה פוזלת.
האדמו"ר: (צועק) איך אתם מדברים ? איך אומרים כזה דבר? היא הנכדה של הטאטע.
הוכוואלד: אני הייתי לוקח אותה ככה.
האדמו"ר: (ממשיך לצעוק) מה היית לוקח? מה אתה השתגעת? היא הנכדה של הטאטע, היא הבטחתי למאמע , היא צריכה להתחתן עם סדיגורה, מה אני אעשה עכשיו?
הוכוואלד: זה עוד לא נגמר. כבודו צריך לדעת שאפשר לעשות ניתוח.
האדמו"ר: למה ניתוח? מי חולה?
הוכוואלד: זו שיינדי שפוזלת.
האדמו"ר: מה פוזלת? היא הנכדה של הטאטע.
הוכוואלד: סאדיגורא מוכנים לקחת אותה אחרי הניתוח, אבל העניין שזה עולה עשרים אלף דולאר.
האדמו"ר: נו מה זה בשביל סדיגורא עשרים אלף דולאר?
הוכוואלד: סדיגורא לא ישלמו. הם אומרים שזה בעיה אצלנו.
האדמו"ר: הבעיה אצלנו זה עשרים אלף דולאר. מה תגיד הרבעצען?
ציגלר: ומה היא תגיד?
האדמו"ר: ווי איז מיר אם היא תדע, לשוועסטר שלה לא היו בנות נראה לכם? לכל אחת היא תשאל למה לא לתת לכל עשרים אלף דולאר לפני הווארט.
ציגלר: יש לי בשבילך פיתרון.
האדמו"ר: אבל אתם אמרתם שבינגלמן לא רוצה לתת.
ציגלר: עזוב את בינגלמן, יש את ועד הרבנים.
האדמו"ר: כשהייתי עוד בכוילל הם רצו שאני אבוא לאיזה ועד והטאטע אמר בשום אופן, או שתהיה ראבע או שתהיה בועד.
ציגלר: זה ועד אחר, הועד של האייפונים.
האדמו"ר: ווס איז דוס אייפונים?
הוכוואלד: זה כמו טלפונים.
האדמו"ר: הלוואי שלא היו לי. עכשיו יתקשרו מסדיגורה הביתה וישאלו את הרבעצן על עשרים אלף דולאר וזה לפני המתנה שצריך לקנות לשטיצר.
ציגלר: לא הטלפונים האלו. הם יתנו לך עשרים אלף דולאר אם בטיש שלכם תדברו נגדם.
האדמו"ר: דווקא בטיש? אפשר להגיד אולי שהטאטע אמר שבשום פנים ואופן.
ציגלר: זה יפה , אבל על זה הם ישלמו אולי חמשת אלפים דולאר.
האדמו"ר: כבר יותר מבינגלמן.
הוכוואלד: אני מכיר את אלו, הם יביאו את הכסף אם תגיד שזה פריצות וזה רפורמים.
האדמו"ר: זה אני כבר לא יודע. כל כך הרבה כסף רק בשביל טלפונים?
ציגלר: במזומן.
האדמו"ר: טוב , והוא רחום יכפר עוון. תגיד להם שעל הדרך הם יצטרכו למצוא עבודה גם לבן של קלינגער.
ציגלר: אני כבר יוצא.
הוכוואלד: אני הבטחתי לרבעצען .
האדמו"ר: לכו שניכם (יוצאים נשאר לבד) וי טאטע , למה בראת את סדיגורה?

פורסם ב-22 במרץ 2016,ב-כללי. סמן בסימניה את קישור ישיר. 2 תגובות.

  1. נשמע כמו פרק משטיסל

    אהבתי

כתיבת תגובה

