ברסלב -מדריך למשתמש

לילה טוב.
בואו נתחיל במשהו טרוויאלי.
מי שרוצה לקבל תשובות מהיקום, צריך לספק תשובות אם הוא נדרש וזו השאלה שקיבלתי

אתה מביע דעתך פעמים רבות לגבי ברסלב, אשמח שתיצור פוסט העוסק בנושא של
מי זה המייצג הקרוב ביותר לרבי נחמן ורבי נתן בימינו אלו ????פוסט מעשי למחפשי דרך שמהלכים במחוזות שונים הקוראים לעצמם ברסלב.

דבר ראשון נכון.
אני מביע את דעתי לגבי ברסלב ומה דעתי? דעתי להתרחק.
זה לגבי דעתי.
עכשיו מצפים ממני לייעץ למי שמתעלם מדעתי ובכל זאת רוצה להיות בברסלב.
אני לא אוהב לייעץ ככה.
לא אוהב לייעץ לכאלו, אבל אם אין לי ברירה ככה אני אגיד.
אתם לא באמת יכולים לשלוט בחומר הזה.
מי שחושב שיפתח ספר ויבין – טועה.
מי שחושב שיש מישהו שמחכה כדי להסביר לו , כדי לכוון אותו, טועה פעמיים.
אף אחד לא מבין בברסלב.
ברסלב בכלל לא כאן.
אפשר להשוות את ברסלב לספינת חיזרים שהגיעה מהעתיד של בעוד מיליון שנה ונחתה באמצע פארק מלא בבונים.
אז חלק מהבבונים מסתנוורים מהאורות , חלק רוקדים ומקפצים לקולות הצפצופים, חלק , אני לא יודע מה?
הם בבונים, מה הם מבינים בחלליות?
ובמשל הבבונים זה אתם.
עכשיו אתם הקוראים שלי, אני אוהב אותכם ואתם יקרים לליבי.
בזכותכם אני פה ואני לא רוצה להעליב אתכם , אוקיי?
אני אומר כי אכפת לי. תתרחקו מברסלב, אין שם משהו בשבילכם.
עכשיו נלך עוד צעד.
יש מומחים לברסלב באוניברסיטה .
אם אתם רוצים ללמוד, תלמדו אצלם.
יש את פרופסור יונתן מאיר באוניברסיטת באר שבעmeir
הוא מומחה גדול לברסלב, מומחה גדול לחסידות. אם תוכלו ללמוד אצלו , זה יהיה מצויין.
יש בבר אילן גם מרצה אחד, מאוד מלומד , פרופסור צבי מארק, גם אצלו אפשר ללמוד.
יש גם את פרופסור יהונתן גראב, נדמה לי שהוא קצת יותר לכיוון הקבלה, אבל הוא מבין בברסלב הוא שולט בחומר.
זאת אומרת , אני נגד ללמוד ברסלב, אבל אם לומדים, רק ממרצים באקדמיה. הם בסדר.
הם פחות נגישים מהרבנים הקטנים והקשקשנים שעושים שיעורי ברסלב בכל חור, אבל הם מבינים.
את החרדים הקטנים אני לא משווה לבבונים, כי הם בבונים ממש.
אוקיי, חוץ מזה מה?
חוץ מזה, ישנם כמה ספרים טובים על ברסלב, שאתם יכולים לקרוא.
יש את הספר "בעל היסורים" של פרופסור ארתור גרין, יש את הספר "חסידות ברסלב פרקים בחיי מחוללה ובכתביה" של מנדל פיקאז', שזה ספר מצויין.
הספר הכי הכי טוב, הוא זה:463688
מחקרים בחסידות ברסלב, של יוסף וייס.
הוא באמת הצליח, פרופסור וייס, להבין משהו בברסלב הוא ממש טוב.
השפה קצת קשה אבל לא נורא.

זה מה שאתם יכולים לעשות.
דבר אחרון וכללי, ברסלב מסוכנת, מי שהציץ – נפגע.
לכן אני אומר שוב , תמיד תקפידו להתרחק מ"ברסלבים" להתרחק מכל מה שנראה חרדי , או קרוב לחרדי או מזכיר חרדי, גם אם הוא מכנה את עצמו "ברסלב". תתרחקו מקבוצות כאלו, תתרחקו משיעורים כאלו , ואני אומר לכם.

עצם זה שאתם לא שם, זאת התקדמות.

תתרחקו מכל המגניבים עם הגיטרות , מכל ה"להיות בשמחה", מכל הרבנים ומכל הרבניות. הם פסולת גרעינית.
אם אתם רוצים לשמוע מישהו פחות אקדמי, תנסו את אליעד כהן, הוא גם בקי בחומר, אבל לי הוא אמר שהוא כבר לא בעסקי ברסלב אז אולי זה לא רלוונטי.

יאללה , לילה טוב , אוהב אתכם.

פורסמה ב-24 בינואר 2017, ב-כללי, קולנוע ותויגה ב-. סמן בסימניה את קישור ישיר. 21 תגובות.

  1. מה הסכנה?

    אהבתי

  2. מה גרם לך לשנות את גישתך לגבי ברסלב?

    אהבתי

  3. We're all grown-ups so lay it on thick..We don't want to hear about professors and normal people.We want to hear about the Rebbe and the "mayses"and chtzos..

    אהבתי

    • You say youre grown up but still your talking like a kid.
      I know what you want, this is what they call in Finnish "Yos valoissa, Yos valoissa" means "the lights ! the lights" this is the story, this is your story and for too many years I paid hell to give peole like you whatever they want.

      But the truth must be said, you can see the light, but you cant grab the fire.
      And this is how it is, you are all burned , you are dead your soul is dead your potential , everything
      This is because you are greedy people you lust for the light

      So I shell not do it anymore, I will not talk of the free fire who burns your heart out
      Only I would talk about hard spiritual work
      And if you want to step into the Breslev maze, you shoud go to the university, they can help you.
      Take it or leave

      אהבתי

  4. So what happened to the lover of feminine beauty,lover of music and cinema, who alsohappened to be a disciple of Rav Teichnerand a devoted follower of the Rebbe .i think most people visiting this blog know that there will be contradictions and uneasiness when trying to make the old live next to the new.

    Liked by 1 person

    • What ever happened?

      I guess I can be much popular as long as gossip about hassidic celebs
      Then again it is not my goal

      You are my goal, and you can a better human or a better spiritual device

      I am no Hassid , I am a disciple of Osho and he said
      "one out of 10,000 is enough"
      I was one out of that

      Are you?

      אהבתי

  5. אני מבין הרבנים הם רשעים ושקרנים
    ואתה והדרך שלך היא אמת
    שיתקרוב אליך ואת תנהיג אותם בידיעות וההשגות שלך… וגם אתה תכך את הכסף והקרדיט ???

    אהבתי

    • ברור לי שאתה צעיר ומבולבל
      ברור לי גם שכל מיני חלאות אמרו לך "להשליך את השכל"
      אז יש לי הצעה בשבילך.
      נסה לאתר את השכל שהשלכת ולהשתמש בו ואז אולי תוכל להבין את מה שאני כותב.
      הרי אני שלחתי אנשים ללמוד על ברסלב באוניברסיטה.
      נראה לך שהאוניברסיטה תשלם לי על זה???
      נראה לך שהאוניברסיטה תתן לי "קרדיט"???

      נראה לך באמת?

      טוב, אולי אחרי שתמצא את מה שהשלכת, תוכל להגיד "אני מבין".

      אהבתי

    • עוד דבר,
      אני לא מסכים לפרסם אתרי זבל של מחזירים בתשובה אצלי באתר.

      אהבתי

  6. כשרק התקרבתי לברסלב, אחרי כל האורות והזיקוקים של ההתחלה, נכנסתי לישיבה של הרב בזנסון לכמה חדשים. הייתי יושב וקורא בספר של יוסף וייס בתמימות, ככה בתוך הבית מדרש, ליד כל השרופים שמצטטים את פרק "להתרחק מחקירות ולהתחזק באמונה", מתוך חיי מוהר"ן. היו צחוקים…מצדי לפחות.
    אני עדיין שומר על הספר מכל משמר. מאד קשה למצוא את הספר הפיסי, אבל יש עותק שלו ברשת. מומלץ.
    http://www.kotar.co.il/KotarApp/Viewer.aspx?nBookID=98187514#1.0.6.default

    אהבתי

  1. פינגבק: כולנו באנו מהאור | מעל ומעבר

להשאיר תגובה

