ארץ אוכלת

שלום גולשות, שלום גולשים.

אומרת הגמרא  הגמרא במסכת ראש השנה:

ארבעה ראשי שנים הם:  באחד בניסן, ראש השנה למלכים ולרגלים.  באחד באלול, ראש השנה למעשר בהמה; רבי אלעזר ורבי שמעון אומרין, באחד בתשרי.  באחד בתשרי, ראש השנה לשנים לשמיטים וליובלות, ולנטיעה ולירקות.  באחד בשבט, ראש השנה לאילן, כדברי בית שמאי; בית הלל אומרין, בחמישה עשר בו

כאן אנחנו רואים שיש מחלוקת בין בית שמאי לבית הלל, לגבי ראש השנה לאילנות.
בית שמאי אמרו שבא' שבט ואילו בית הלל, גורסים שראש השנה לאילן מצויין בט"ו בשבט, שזה התאריך שבו נחגג ראש השנה לאילנות גם היום.
אנחנו צריכים לראות מה ההבדל בין בית שמאי לבית הלל בעניין הזה.
התשובה שבית שמאי, הולכים לפי דין.
מה כל ראשי השנה, הם ביום הראשון של החודש אז גם כאן, ראש השנה צריך להיות ביום הראשון של החודש.

בית הלל לא מסכימים.
הם טוענים שמה שמסתדר בכל ראשי השנים, לא יעבוד בראש השנה לאילנות.

זה מתקשר עם שאלה שקיבלנו בדואר

כתבת לא ללכת למרצי ברסלב ולא להתפתות למשהו עם גיטרה
התגלגלתי  למקום כזה
אולם בראש השולחן  יושב מקובל הרב משה ארמוני
ע"פ  הנחיותך זה תקין כך?????
אז התשובה שלי היא כזו, כמו שאתה התגלגלת , ככה גם אני התגלגלתי.
לא התגלגלתי לשיעור אצל ארמוני, אלא התגלגלתי לשיעור אצל בנגאזי.
rav_ben_zion_algazi_c.jpg
בנגאזי הוא רב ידוע שהוא קבע פעם שלא צריך לנסוע לאומן.
למה לדעתו לא צריך לנסוע לאומן?
אני לא ממש זוכר את הסיבה ולכן אני אניח שהסיבה דומה לסיבה שנתן אורי שריקי, שאומן היא בחינת ארץ ישראל ואילו ארץ ישראל יותר נחשבת ממה שהוא בבחינת ארץ ישראל.
עכשיו אני לא מלמד ברסלב כאן, אני מלמד קבלה וקבלה צריך ללמוד אצל מי שמבין בזה ואני לגמרי משוכנע שרבי נחמן מברסלב הבין בקבלה, מה שאני לא אומר על ארמוני הנ"ל , שהוא עוד פועל בתעשיית התשובה הממוסחרת , ככה שלא פלא שהוא מדובק לכל מיני ברסלבים קטנים, שגם הם עובדים באותו השוק.
אז מה אומר רבי נחמן?
כִּי אֶרֶץ הוּא בְּחִינַת אֱמוּנָה, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "שְׁכָן אֶרֶץ וּרְעֵה אֱמוּנָה"
אכֶלֶת יוֹשְׁבֶיהָ, כִּי כְּשֶׁנִּכְנָס לָאָרֶץ, שֶׁהִיא בְּחִינַת אֱמוּנָה, נֶאֱכָל אֶצְלָהּ, הַיְנוּ שֶׁנִּתְהַפֵּךְ לְמַהוּתָהּ
הַיְנוּ כְּשֶׁדָּבוּק לְהַצַּדִּיק וּמַאֲמִין בּוֹ, שֶׁהוּא בְּחִינַת אֶרֶץ, נֶאֱכָל לְהַצַּדִּיק וְנִתְהַפֵּךְ לְמַהוּת הַצַּדִּיק מַמָּשׁ
ליקוטי מוהר"ן קכ"ט.
אז באותה מידה משה ארמוני, כיוון שהוא יושב עם הברסלבים עם הגיטרה, הרי מצד "ארץ אוכלת יושביה" הברסלבים אוכלים אותו והוא נחשב כמותם וכל מה שחל עליהם ממילא חל עליו.
אבל רבי נחמן מסביר כאן עוד דבר עמוק. הוא מסביר כאן את המחלוקת בין בית שמאי לבית הלל.
מה הבעיה עם ראש השנה לאילן?
האילן מה הוא עושה? הוא לוקח מהארץ ונותן לאדם, נכון?
נותן פירות, נותן צל, נותן קרשים.
איפה הבעיה? הבעיה היא שהארץ קדושה והאדם טמא.
זו תמיד הבעיה, שתדעו לכם, אנשים כל הזמן מדברים על "ארץ הקודש".
טוב, אז הארץ קדושה, אבל מה איתך? אתה טמא.
אם אתה טמא, מה אתה עושה פה? אסור לך להיות פה.
לאף אחד אסור להיות פה, לי אסור להיות פה, לכם אסור להיות פה וגם לבנגאזי ולארמוני אסור להיות פה.
זה קלקול אחד.
אבל יותר מזה הוא הקלקול באילנות, שממש לוקחים את המהות של הקדושה ומכניסים אותה לתוך האדם הטמא.
לכן צריך ראש השנה גם לאילנות, ובראש השנה הזה נידונים על הפגם הגדול הזה שמטמאים את האילנות. זה יום הדין.
וככה זה בימינו וככה היה גם בזמן בית הלל.
הרי הלל, הוא למד אצל שמעיה ואבטליון, הוא ידע את ההבדל בין הטמא לבין הטהור ולכן בבית הלל אמרו שלא יכול להיות שראש השנה לאילן יהיה בראשון לחודש , כי אין כוח שיכול להציל את האנשים מהפגם הזה של חילול הקודש.
מה הציעו בית הלל?
הם הציעו לעשות את ראש השנה לאין באמצע החודש, למה באמצע החודש? כי באמצע החודש הלבנה במילואה וזה יכול לעזור.
איך זה עוזר?
אנחנו אומרים שהסיבה שהלבנה מתמעטת ומתמלאה זה בגלל פגם האמונה. לפי המדרשים הלבנה לא האמינה שיכולים להיות שני מאורות גדולים, היא אמרה שיכול להיות רק אחד.
לכן הבורא אמר לה שתלך ותמעט את עצמה והמיעוט הזה מעיד על חוסר האמונה.
מתי נעלם הפגם הזה? באמצע החודש כי אז הלבנה מתמלאת ולכן אז האמונה חזקה בעולם וכיוון שהאמונה חזקה בעולם, אזי כוח האמונה שנמצא בארץ, עובר לאדם ואז במקום שהאדם מטמא את קדושת הארץ, מתרחש ההפך.
כל הקדושה שמגיעה לאדם מהאילנות , עוזרת לו והוא נהיה טהור.
ברגע שהוא נהיה טהור, אז אין בעיה לדון אותו על פגם האילנות, ואז כדאי לציין את ראש השנה לאילנות , כדי להציל את האדם ממידת הדין.
ככה אומרים בית הלל וכך באמת נקבע.
זו הסיבה שכדאי וחשוב לנסוע לאומן, דווקא מארץ ישראל.
מארצות אחרות פחות חשוב.
אבל אנשים שגרים בארץ ישראל , חוטאים כל הזמן, הם טמאים והם מסתובבים במקום קדוש.
אילו לא היו גרים בארץ הקדושה, מצבם היה טוב יותר.
ואז הם חייבים לנסוע לאומן, כי הנסיעה לאומן היא מוסיפה אמונה , אמונה אמיתית.
אנשים מאמינים בכל מיני שטויות , ברבנים , במצוות באמונות תפלות. אלו לא נקראים אמונה.
רק נסיעה לאומן היא זכיה באמונה אמיתית, היא מסירה את פגם הלבנה ובאמצעותה אנשים יכולים לכפר על זה שהם גרים בארץ הקדושה.
אז טו בשבט שמח שיהיה.
השקדיה פורחת.
מודעות פרסומת

פורסם ב-10 בפברואר 2017,ב-כללי. סמן בסימניה את קישור ישיר. 2 תגובות.

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אמונה אמונה
    מה היא אמונה אמיתית . במה? וכיצד בדיוק בהגעה לאומן משיגים האמונה האמיתית
    גם זה גבב מילים(לא שאני חולק על זה ועל חשיבות ההגעה ללציון רבי נחמן)מצפה שתבהיר הדברים
    1.אמונה זו מילה .כידוע השפה מטבעה היא בבחינת רדוקציה למחשבה וע"כ יש להרחיב בנסיון כמעט נואש
    לקרב הדבר ללב.אמונה -זה נשמע כמו סיסמא מה עומד מאחורי המילה? אומרים אמונה אמונה
    אמונה במה .בהנהגת הבורא ? אמונה ביכולתנו לשנות כאן משהו או אמונה בהיותנו מבצעים תפקיד שנקבע עבורנו (הרב עופר ארז אותו אתה מחשיב לימד שמעיקרי תיקון חלקי הנשמה ,השגה והתקדמות בענין הידיעה והבחירה
    וכאן מתקשר ט"ו בשבט לימד הרב ישראל מאיר ברנר חג האילן ולא חג האילנות.ט"ו בשבט תיקון הפגם בהקשר לאילן אילן עץ הדעת טוב ורע.
    ולכן גם ראש השנה .ראש , הכל מתחיל מהדעת
    אם הדעת מתוקנת ההמשך כולו טוב ואם הדעת נפגמה
    צריך לברר ולתקן (כנראה זה עבודת שש אלפי שנים)
    לסכום, בצאלאל היקר בבקשה הרחב מה עומד מאחורי
    הסיסמא אמונה
    ומהו הקסם שנעשה באומן בנושא זה(ע"פ מה שכתבת נראה שבכל מקום מחוץ לישראל יש תיקון כולשהו בנושא)
    חג שמח
    יצחק

    אהבתי

  2. ראה שיחות הר"ן ל"ז
    אֶפִּיקוֹרְסוּת נִקְרֵאת מַשָּׂא
    כְּמוֹ שֶׁכָּתַב רַשִׁ"י עַל "מַשָּׂאֲכֶם"
    מְלַמֵּד שֶׁהָיוּ בָּהֶם אֶפִּיקוֹרְסִים
    עַל כֵּן כְּשֶׁנּוֹסֵעַ לְהַצַּדִּיק הוּא מַשְׁלִיךְ מֵעָלָיו מַשּׂוֹי גְדוֹלָה
    כִּי מֵאַחַר שֶׁנּוֹסֵעַ
    כְּבָר יֵשׁ לוֹ אֱמוּנָה
    שֶׁהוּא הֵפֶךְ הָאֶפִּיקוֹרְסוּת

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: