הביתה בשמחה רבה

בעקבות הפוסט האחרון קיבלתי את השאלה הבאה

בצלאל היקר
הכל אור במקור (גם הכלי הוא אור במקורו).אם הבנתי נכון)ההבדלים הם במצבי הצבירה השונים(ואפשר להרחיב בענין אבל את זה אני משאיר לך אם תמצא לנכון)בתשובתך יש מקום להרחיב כיצד ההתערבות בהליך אם כבר הוא התהווה? .דרך אחת מתוך כמה יכולה להיות נסיון למחיקה מוחלטת של ההתהוות התודעתית שקיימת האם לזה כוונתך?

את השאלה הזו שמחתי מאוד לקבל, כי היא לא נוגעת לברסלב, זו כבר קבלה טהורה ואני שמח לדבר עליה.
אנחנו רגילים לחשוב על תהליכים כתלויים בזמן וזה מסיבה פשוטה.
אנחנו והחיים שלנו וכל מה שעובר עלינו נמדד בזמן

iori_age_chart_by_demonoflight-d7hewsp
לכן המושגים שלנו תמיד מושפעים מהתלות בזמן.
אחד הדברים החשובים בידע הקבלי, הוא שההיווצרות הקבלית , אינה תלויה בזמן. בכלל לא.
כאשר אני אומר "כולנו באנו מהאור" , אני לא מתכוון להגיד שלפני עשרים שנה "היינו באור" והיום אנחנו "כאן".
זה לגמרי לא נכון.
תהליך ההאצלה מתרחש על הציר האנרגטי

%d7%94%d7%a9%d7%aa%d7%9c%d7%a9%d7%9c%d7%95%d7%aa
כלומר, כל הדברים קיימים בוא זמנית בכל רמות האנרגיה.
אם לדוגמא ניקח תפוח, הוא עכשיו קיים בכל העולמות.
הוא קיים בעולם האצילות, הוא קיים בעולם הבריאה, הוא קיים בעולם היצירה , והוא קיים בעולם שלנו , בעולם העשייה.
זה לא שפעם הוא היה באצילות, הוא באצילות גם היום.
כך זה נכון לגבי כל הדברים.
מערכת החושים שלנו, המכשירים שלנו, יודעים להבחין רק בעולם אחד, בעולם העשייה , לכן כל המניפולציות שלנו מתרחשות בעולם הזה.
אנחנו נעים, אנחנו בונים ואנחנו הורסים.
זה לא אומר שאנחנו לא קיימים בעולמות הגבוהים יותר, אבל כיוון שאנחנו לא חשים בעולמות האלו, אנחנו מתעלמים מהם.

העיסוק בעולמות העליונים הוא בעייתי.
אנחנו לא מכירים אותם, וגם אם אנחנו קיימים בהם, אנחנו לא יודעים איך להתנהל בהם.

אולי מי שיכול לפעול בעולמות העליונים, הוא בעל כוח עצום, כי למעשה יש לו את היכולת לשנות את המציאות בעולם העשייה בלי סיבה נראית לעין.
ליכולת הזו קוראים כוחות על טבעיים, כי למעשה אלו כוחות שאנחנו לא יכולים לזהות בעולם העשייה.
אבל האמת היא, שמנגנון ההאצלה, הוא מנגנון מאוד טיבעי ומאוד עדין.
באמצעות המנגנון הזה, נוצר איזון הרמוני בטבע ובחיים שלנו ושמתרחשים סביבנו.
מהסיבה הזאת , כל פעילות בעולמות העליונים היא פעילות בעייתית ומסוכנת, ולמעשה היא הופכת יותר ויותר מסוכנת ככל שעולים בסדר העולמות.

מה הכוונה, התפוח קיים גם בעולם הבריאה וגם בעולם האצילות, אבל בעולמות האלו הוא לא נראה כמו "תפוח. הוא לא פרי, לא אוכלים אותו.
בעולמות האלו התפוח הוא יותר רעיון , הוא יותר מופשט.girl-on-grass-with-apple-2אפשר להגיד שבעולמות העליונים, התפוח הוא תהליך , הוא אנרגיה, הוא גל.

אם אני בעולם העשייה, אני יכול לקחת תפוח ולחתוך אותו או לקלף אותו.

בעולם האצילות, כל שינוי שאני אעשה בתפוח, יהיה הרב  יותר דרמטי. אולי בגלל שינוי כזה כבר לא יהיו תפוחים בעולם, אולי כל התפוחים יהיו רעילים, אולי התפוחים יסכנו בני אדם.

לכן, אתם יכולים להבין כבר למה מסוכן להתערב בדברים בעולמות העליונים. ייתכן שלהתערבות כזו יהיה מחיר יקר מאוד.

יש טענה כזו שיש אנשים כאלו שמסוגלים באמת להגיע לעולמות העליונים ולשנות שם דברים.

הטענה הזו אפשרית, לפי מה שכתב האר"י בשער הגילגולים בהקדמה א

ונודע כי האדם מקשר כל ד' עולמות אבי"ע, ולכן בהכרח הוא שיהיו בו חלקים מכל הארבעה עולמות

אבל למרות שזה אפשרי, זה מאוד מאוד נדיר.

לכן כמו שאמרתי, ברוב הדברים ניתן לטפל , בצורה סבירה, בצורה בטוחה , כאן בעולם הזה, בעולם התחתון.

כאשר מנסים להשפיע על עולמות אחרים, זה עלול לגרום לתוצאות מאוד מבהילות.

פורסמה ב-25 בינואר 2017, ב-קבלה ותויגה ב-, , , . סמן בסימניה את קישור ישיר. 6 תגובות.

  1. בצאלאל היקר
    ראשית על אף הנדושות שוב תודה על הבלוג ,ניתן להגיד שממש השקעת והתוצר הוא יצירת מופת
    המוסיפה דעת בדרך נגישה ונוחה למשתמש, אני תקווה שרבים ירחיבו דעתם באמצעות כתיבתך
    לגבי תשובתך מהבוקר השכם, כתבתי משהו ,החלטתי לא לשלוח ,טרם אעבור על הדברים בשנית
    בשל המשקל הסגולי של הדברים עלהם אנו מתכתבים(מבלי ליחס לעצמי חשיבות כולשהיא)
    תחילה לגבי הפוסט – הביתה בשמחה רבה
    בסיום קריאתו
    מה שעלה אצלי מהקריאה כתגובה
    אל לנו לחשוש כל כך
    וכי למה?
    בתחילתו ובסופו של דבר שום דבר ,אבל ממש שום דבר
    לא קורה פה(ובשאר העולמות)מבלי שזה יהיה רצונו של הבורא(ידוע לך הלימוד שגם חאט אדם הראשון היה בהשגחה ,כבר אז בימי בראשית לא היה מדובר ביוזמה אישית חופשית)
    הרי אין זה מצב של ישחקו הנערים לפנך
    היעלה על הדעת שהבורא הפקיד העולם בידי ברואיו ללא השגחה

    לא הבורא ,.אתה בצאלאל , היתה מפקיד את העולם בידי האנושות ללא השגחה????????
    אז לסכום ביניים
    אף אחד לא יכול לשנות שום דבר לא כאן ולא בעולמות אחרים
    מבלי שזה יהיה רצון הבורא גם אם ידועים דרכי הגישה
    וכאשר היו נסיונות כאלה (דור הפלגה לדוגמא אז זה התהפך עלהם )
    להבדיל
    מסלול אחר
    כאשר האדם זך טהור ונקי וכוונתו מסונכרנת עם רצון הבורא(מלכתחילה או בדיעבד , כביכול שכן מימד הזמן הוא אחר כפי שכתבת גם אתה) אכן אדם כזה כן יכול לפעול וצדיקי אמת אכן פועלים אף בלא שמישהו ידע ,פעילותם למיתוק הדינים בשורשם המיתוק האולטימטיבי.

    המסוכנות היותר מוחשית זה בחינת אנשים עם דעת מצומצמת שנתפסים ומולכים שולל ע"י מפורסמים של שקר
    אבל גם זה חלק מהליך הבירורים שנעשה בעולמנו ולכל אחד התפקיד שיועד לו
    יום טוב (סתם יום טוב לא חשין) וחודש טוב
    יצחק

    אהבתי

    • תגיד לי בכנות,
      אתה היית נוגע בכבל של מתח גבוה?
      למה לא? אתה "בהשגחה פרטית" אתה "הכל לטובה"
      לך תתחשמל.
      אתה מצחיק אותי, אף אחד לא נותן לך שום בטחונות, אף אחד לא נותן שום ערבויות.
      לך לקנטרי קלאב בתל אביב, ל"דקל" אוקיי, יש שם המון זקנים. גם בני שמונים, גם בני תשעים ומצבם מצויין.
      יותר משלך, יותר טוב משלי.
      אין לי במה להתבייש, אני מודה.
      אם תעשה מה שהם עושים , אתה בטוח.
      אבל אם תצעד החצה מהגדר….. לפחות על מתח גבוה כתובה אזהרה.
      כאן לא כתוב כלום.

      עכשיו תשמע,
      זה שאדם נזהר ממפורסמים של שקר, זו התחלה טובה.
      התחלה קשה, אבל טובה, אבל זו רק ההתחלה.
      השלב הבא לא פחות חשוב.
      אדם צריך להזהר גם מעצמו.

      אהבתי

  2. בצאלאל היקר
    לא התאפשר לי להעביר התגובה על הפוסט הקודם
    בתגובה זו נכתב שההפתחות לידע ותודעה נרחבת יותר
    צריך שתעשה בזהירות ואיזון מתאימים בהתאם למה שנקרא הכלים הפרטיים
    והבהתאם למערך ההגנות מפני מה שאתה מכנה התחשמלות
    אפשר לקרוא לזה גם עומס יתר על הכלי
    כך שבעצם אני מניח שאין מחלוקת ביננו
    מה שכתבתי כתגובה לפוסט הנהדר חוזרים הביתה בשמחה רבה
    זה לא שאין לנקוט במידת הזהירות כי ממילא הכל בהשגחה
    נכון שהכול בהשגחה אולם עלינו להתקדם בזהירות ומתינות (בד"כ)
    זה התפקיד שלנו.מצד שני גם אתה יודע
    ראשית , חובה עלינו לרצות להתקדם ולא להשאר סטאטיים
    שנית ההתקדמות היא במישור העלאת רמות התודעה והמודעות שלנו
    במידת האפשר
    ובוודאי שאני מסכים עמך שהאדם צריך להזהר גם עם עצמו ולתפעל מנגנוני
    הגנה איזון ובקרה נאותים אולם כל זה מבלי לתקוע את עצמו סטטית
    אני סמוך ובטוח שגם אתה נוהג כך
    ואכן הסכנות די רבות ואורבות במקומות רבים ובוודאי אצל מי שמטפס לגבהים
    יחד עם כל האמור אני הקטן חושב שבדעת שלנו צריך להיות (לפחות גם להיות)שבסופו של יום ותחילתו של יום ובמהלכו
    יש מנהיג לבירה וגם שבאנו לכאן גם ע"מ להלך בשדות הבירורים
    ככל שדעתנו תהא נכונה ובעלת ספקטרום נרחב הליכתנו בשדות אלו תהא בטוחה יותר
    וכמובן יש מה להגיד עוד הרבה בענין
    לסכום עיקר כוונתי בדברים שכתבתי
    אל לנו להתקע בעמדה סטאטית שנוכל להתקדם באומץ וזאות תודות לידיעה שיש מנהיג לבירה
    ומלכותו מלכות כל עולמים וכל מי שינסה לתפוס לעצמו מלכות אף עם בידיעות אלו או אחרות עם יכולות אלו או אחרות בסופו של יום יומד על מקומו הנכון
    כי מלך יש רק אחד
    בברכה רבה ושוב תודה על מתן האפשרות לפתח חשיבה ותודעה
    יצחק

    אהבתי

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    המצוות אינן עיסוק בעולמות עליונים ?

    ושוב…מדוע לנתרחק מברסלב? גם מהכתבים?

    אהבתי

כתיבת תגובה