פגם הברית ובולבול הקבולבול

אנחנו כאן, לא רוצים לדבר על ברסלב , אבל אין לנו בעיה לדבר על "שובו בנים" כי "שובו בנים" זה לא ברסלב.

זה לא אומר שחלילה, אנחנו יכולים לקבוע שהאנשים ששונאים את "שובו בנים" כמו חשין וקרמר ושכטר וגודולובסקי וזילברברג הם כן ברסלב.

אנחנו כבר אמרנו כאן שברסלב זה אביתר בנאי ועדן הראל.

סליחה , טעות, אביתר בנאי פעם היה ברסלב , אבל בגלל עמקות המחשבה שלו ומדרגות ההגיגים שלו, לא היה בברסלב אף אחד שיוכל להתמודד עם הקושיות הרוחניות העצומות שלו, אז הוא עבר ללמוד אצל הרב שפירא מהחרד"ל.

אז בברסלב נשארה רק עדן הראל שזה סבבה , גם מגישת MTV וגם התחתנה עם כוכב ערוץ הילדים וגם עובדת בטלביזיה שזה עניין חשוב בברסלב כי הוא רומז על "כל הרוחות שרצים בכל העולם" מהמעשיה של אבדת בת מלך, שזו המעשייה הראשונה של רבי נחמן.

15935252006330165113י
יופי, אז ראיתי איזה קליפ ביוטיוב, שמה איזה אחד מ"שובו בנים" מסביר למה שונאים אותם ולמה שונאים את הרב שלהם . אני לא ראיתי יותר מדקה וחצי מכל ההסבר, אבל גם הדקה וחצי המיותרות האלו גרמו לי להבין הרבה דברים.
אז מה הייתה הטענה של ה"שובו בנים" הזה?
הוא אמר ששונאים אותם בגלל שהם ספרדים והוא אמר ששונאים את המנהיג שלהם, בגלל שהוא חיתן בין כורדי לחסידת גור.
אז נראה לי שאת הטיעון הראשון ניתן לדחות בקלות.
אילו היו שונאים אותם בגלל שהם מעדות המזרח, נראה לי שהיו מתעוררים כבר קודם. תגידו מה שתגידו על החסידים של מאה שערים, הם לא עד כדי מטומטמים עד שיקח להם שלושים שנה לשים לב ששובו בנים הם מעדות המזרח.
נכון שהם מסתובבים עם סמרטוטים בסגנון חסידות קרלין ומגדלים ספיחי שיער מהפנים כאילו היו אוסטרלופיתקוס
אבל החסידים האשכנזים יודעים להריח מצויין, ויודעים להבחין בין הריח המקורי של אנשי מאה שערים שמזכיר שפשפת מעורבת בקוגל , לבין כל הזבל ששובו בנים מעשנים.
לא, אי אפשר להגיד ששונאים אותם בגלל שהם ספרדים.
הטענה השניה הייתה שהרב שלהם חיתן בין כורדי לבין חסידת גור.
זאת טענה מעניינת.
על פניו נראה שלא בעיה בכלל לחתן בין גבר כלשהו לאישה כלשהי.
בסך הכל , לגבר יש בולבול, ולאישה ישנו כזה פתח וכשהם מתקרבים הבולבול של הגבר מתנפח והוא מתחבר לשקע של האישה והם מחותנים והכל בסדר.
הייתי מראה לכם איך זה נעשה, אבל זה היה יוצר בעיה עם הסיווג של הבלוג הזה, אבל באינטרנט אתם יכולים ולראות שעושים את החיבור הזה כל הזמן, גם סינית עם שחור, גם זקנה עם צעירים, גם סתם אחד אם סתם אחת, ככה שלא נראה שיש בעיה דווקא לכורדי הזה.
אז נשאלת השאלה מה באמת הבעיה בהתחתנות הזאת של הכורדי וחסידת גור.
אז אנחנו יכולים להניח שכל הבעיה שעלולה לקרות, זה שלגבר יש בעיה בבולבול, מין פגם כזה, שאפשר לקרוא לו פגם הבולבול והוא מונע ממנו להתחתן עם האישה.
אז באמת , השובו בנים וכל החוזרים בתשובה האחרים כל הזמן מדברים על זה, על פגם הבולבול, רק מה , הם קוראים לו פגם הברית.
הרבה זמן לא ידעתי מה קשורה לכאן הברית, חשבתי שזה קשור לברית המועצות, אבל מזמן שאין כזה דבר.
ואז הבנתי, פגם הברית, זה בזמן שהבולבול של הגבר נראה כמו לוחות הברית.
אז הבולבול שלו מאוד שטוח כמו הלוחות ההם ואז זו בעיה.
למה זו בעיה, כי האישה היא חסידת גור, נכון? ועגור זו ציפור כמו שחסידה זו ציפור.
מה מאפיין ציפורים? נכון, שהן מטילות ביצים והביצים הן בצורת עיגול .
אז לחסידת גור ישנו פתח בצורת עיגול, ואילו לבולבול הקבולבול יש בולבול בצורת לוחות הברית , אוקי?
אז בגלל זה הם לא יכולים להתחתן.
עכשיו הכל מובן, הרב של שובו בנים חיתן את הבולבול של לוחות הברית , עם חסידה שהיא גם עגור ובאמת הם באמת לא יכולים להתחתן.
אבל גם זו לא ראיה.
כיוון שבולבול , הוא לא נמצא רק אצל הגבר.
לא, בולבול הוא גם כן ציפור.
הנה:

זאת אומרת, כל מה שעשה הרב של שובו בנים, זה לחתן ציפור אחת שהיא עגור, עם ציפור אחרת שהיא בולבול.
לכאורה, זו עבירה חמורה שנקראית "כלאיים" והיא אסורה מהתורה, אבל גם בזה אין בעיה , שכן, שתי הציפורים הן ציפורים טמאות וממילא אסורות מהתורה, הבולבול מצד שהוא דומה לעורב והעגור מצד שהוא גם חסידה.

וזה גם מה שכתוב בתורה

לֹא יֵאָכְלוּ שֶׁקֶץ הֵם: אֶת-הַנֶּשֶׁר, וְאֶת-הַפֶּרֶס, וְאֵת, הָעָזְנִיָּה. יד וְאֶת-הַדָּאָה–וְאֶת-הָאַיָּה, לְמִינָהּ. טו אֵת כָּל-עֹרֵב, לְמִינוֹ. טז וְאֵת בַּת הַיַּעֲנָה, וְאֶת-הַתַּחְמָס וְאֶת-הַשָּׁחַף; וְאֶת-הַנֵּץ, לְמִינֵהוּ. יז וְאֶת-הַכּוֹס וְאֶת-הַשָּׁלָךְ, וְאֶת-הַיַּנְשׁוּף. יח וְאֶת-הַתִּנְשֶׁמֶת וְאֶת-הַקָּאָת, וְאֶת-הָרָחָם. יט וְאֵת, הַחֲסִידָה, הָאֲנָפָה, לְמִינָהּ; וְאֶת-הַדּוּכִיפַת, וְאֶת-הָעֲטַלֵּף.

בקיצור, אנחנו לא מצאנו שום בעיה בננישואים האלו של הרב של שובו בנים, כי מה שטמא, ממילא לא יכול להפוך לטהור וממילא אסור מהתורה.

אז ככה פתרנו את כל הקושיות ואפילו בלי לדבר על ברסלב.

פורסמה ב-27 בינואר 2017, ב-כללי ותויגה ב-, , . סמן בסימניה את קישור ישיר. 6 תגובות.

  1. מקורי מאוד

    אהבתי

  2. שלום בצאלאל היקר
    קראתי גם פוסט זה
    בהשוואה לפוסטים האחרונים מפרי מקלדתך
    יש מי שיאמר שאחרי עליה באה נפילה
    והיה מי שאמר ירידה לצורך עליה
    (לצין אינני חסיד של מישהו מהשמות שהוזכרו,משתדל להיות חסיד של בורא עולם)
    אבל ניתן לסכם סיכום ביניים בכוון אחר ולהשאר בידידות ,שזהו ענין של טעם אישי(ולפחות תדע שאינני מתלהב אוטמטי)
    הערה לגבי תכתובתנו הקודמת
    אגדיר סברתי כך
    במקום סכנה ,יש להזהר, יותר
    מכשירי הזהירות הם בדיקה עימות והצלבה והליכה מתונה
    לדוגמא ליישום אמצעי בקרה ובדיקה (דוגמא בלבד ומבלי להביע דעה כאן על השמות המוזכרים . שימוש בתואר רב הוא ע"פ מה שמופיע בציבור הרחב מבלי להכנס לאופי האישי של האדם המוגדר )
    אם מישהו מתלהב מהרב שלום ארוש שילך לשמוע כמה שיעורים מהרב דוד בן נעים
    וההפך
    אם משהו מתלהב מהרב ברלנד שילך לשמוע כמה שיעורים מהרב יום טוב חשין או אחיו
    וכן להפך.
    ומה לגבי הרב עופר ארז בידוע שרבו הוא הרב ברלנד האם היתה מקטלגו כשובו בנים?

    כמי שהסתובב אצל מספר רבנים ומעבירי שיעורים הקשורים עם ברסלב בבמשך השנים האחרונות
    האם חל אצלך מהפך?
    ואם כן אזי מה הגורמים ברמת המיקרו שגרמו למהפך(אם אפשר תעבור לרמת הפירוט ולא דיבור
    ברמת המאקרו על קווי מתח גבוה והסכנה של מגע עם מתח גבוה)
    אם רבי נתן היה חי בדורנו
    גם היית אוחז להתרחק?
    ובכ"ז לגבי הפוסט הנוכחי
    במה שמתקרא ברסלב היום
    יש מספר גישות בנושא יש מי שמדבר קשות יש מי שמדבר רכות ויש מי שנמנע מלדבר בנושא
    כולם מוכרים לך
    מעיונך ולדעתך
    מה היתה עמדת רבי נחמן בנושא?
    הועלו מספר שאלות אם בא לך תרחיב דעתנו לגבי עמדותך
    עכ"פ עמדתך היום מצטיירת כמהפך שהלך והתקדם וכעת הגיע לבשלות
    בברכה
    יצחק

    אהבתי

  3. אני אומר להתרחק מברסלב, ואתה שואל אותי מה הייתה עמדת רבי נחמן בנושא.
    אין מילים.
    מה יכול להיות כל כך לא מובן בתשובה פשוטה?
    אבל כיוון שאני אמרתי כבר שלשאלות אני אענה , גם על השאלה הזאת אני אענה.

    תיאולוגיית ברסלב היא תיאולוגיה מסוכנת.
    המים האלו עמוקים ורעילים.
    אני לא יכול לענות על שאלות של "אילו", "אילו" אינו מדעי, אבל על פניו, אני לא רואה הבדל בין השנה שעברה למאה שעברה , ולמה שיהיה הבדל?

    אהבתי

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מדוע סובר שברסלב הם מים רעילים?

    ותודה על פוסט שגרם לי לצחוק גדול ומשחרר :))))

    אהבתי

    • היום כשאתה רואה את האסון הזה שנקרא תנועת התשובה, כשאתה רואה רבבות שחיים מחוץ לטאו, שחיים בשיא הטומאה,
      אתה לא יכול לגלגל עיניים ולטעון שהכל זה במקרה או שהכל פוליטיקה.
      רוב מי שמתקרב לזה נפגע.
      אני נפגעתי מאוד ואני עוד בר מזל כי אני הצלחתי לצאת
      אבל בהרבה דברים זה המזל שלי, שאני יוצא איכשהו מצרות צרורות.
      הרוב לא יוצאים,
      הרוב חיים ומתים בזבל.
      ואלו מים רעילים.

      אהבתי

  5. ברוך השם יתברך
    עוד שמייסון פילוסוף בעטיפה מדעית, שפועל עליו אפקט דאנינג קרוגר (ובטח גם נגדם תמצא טיעונים ופגמים במחקר) וחושב שהתעלה להבין את גדלות ועמקות ה"מים" הטהורים והקדושים של רבי נחמן מברסלב זיע"א.
    אינך מבין לא במדעי התורה ולא במדעי העולה הזה, שום דבר וכלום, והאמת המדעית שלך היא מיץ של שארית הפח, אותו הפח שאנחנו נמלטנו ממנו, ואתה בטוח שהנך הציפור החופשייה בארצו של הקב"ה.
    מתישהו תבין שגם אותך, הקב"ה מושך דרך "האמת", שאתה הולך ומחפש, והוא ישפיל אותך עד שתבין, שלא להוציא לשון הרע על צדיקים, וגם לא על אלו שעוד לא זכו להבין אותם כראוי, כי אתה ביניהם, ודן אותם, בדאנינג קרוג"ר שלך.
    ואם כן תבין שגם את האמת לאמיתה שלך, אפשר למצוא אמת גבוהה יותר, ומדוייקת יותר, למעלה מהשכל הנוכחי שלך, למעלה מה"מדע" שנדמה לך, שמתדמה לך, שהשגת כבר.
    ולך צר על בעלי תשובה? למה שלא תצטער על עצמך תחילה, ואח"כ תשפיל עצמך, באמונה למעלה מהדעת, פשוטה, פשוט תקבל, שיש אנשים שזכו למדרגת טהרה וקדושה ומחשבה זכה ומוחין זך יותר ממך, וזה בסדר שיש סולם שעולים בו, אך אל לך לכעוס או לכאוב על כל מי שמתראה לך כנחות ממדרגת ההבנה שלך. כי גם ההבנה שלך יכולה להתהפך עליך, כמה וכמה פעמים, עד שלא תבין איך זה, שבכל פעם שאתה הופך את הגרב, אתה מגלה גרב אחרת לגמרי.
    פעם אחת אתה מוצא בה שלוש מאות אשכולות… וכו' עיין בתלמוד.
    כן יהי רצון שגם אתה תזכה להקרא איש אשכולות, ולא תכעס ולא תכעיס שם שמיים על הגערה שלך בחוזרים בתשובה, אלא תקרא בעצמך עניו, או ענב, איך שיותר מתוק לך.
    ותבין שלכל אחד יש את דרכו לאמת, ואפילו המדרגה שלך, אינה סוף דבר הכל נשמע.
    בברכה

    אהבתי

כתיבת תגובה