רעידת אדמה בברסלב

דבר ראשון נודע לי היום שאנשים מסויימים השתנקרו עלי וסיפרו שאני אומר שברסלב מסוכנת וצריך להתרחק ממנה.

זה ממש נכון.
אני באמת טוען את זה ואני גם מתכוון לזה.
אם לא בא לכם לשמוע, אל תקשיבו .
האינטרנט גדול ועצום , ומי שלא רוצה , לא חייב לשרוץ דווקא אצלי.
יש מקומות מעניינים לא פחות, אתם מוזמנים ללכת לשם.

מי שכאן צריך להבין, שאני לא כותב כדי למצוא חן בעיני האספסוף.

אני לא "נקודה טובה" , אני לא "לב הדברים" , אני לא "כף זכות", אני לא ברסלב , וזה לא מעניין אותי.

דבר אחד מדהים אותי.

אנשים השתדלו במשך שנים למנוע ממני לפרסם פוסטים על ברסלב. שנים ניסו וניסו לסתום לי את הפה.

עכשיו, כשאני מתנער מברסלב, כבר לא מוצא חן בעיניהם.

למה אני פורש מהציבור? למה אני מזהיר אנשים מפני ברסלב?
מה קרה שאני נהייתי כזה חשוב שאם אני הפכתי למתנגד אז כבר מתרחשת רעידת אדמה בברסלב?

אז אני לא מתכוון להלחץ ואני לא מתכוון להכנע ללחצים , אמרתי את מה שאמרתי ואני עומד מאחורי זה.

אבל אם מדברים על רעידות אדמה, רציתי להזכיר שתיכף מגיע פורים ולפני פורים אני נוהג ללמוד מספר שנקרא "מחיר יין"

לא שמעתם, עליו , אני יודע.
זה לא מסוג הספרים האלו שמיועדים לבעלי תשובה ולניאו חסידודס.
זה לא "פרי צדיק" ולא "מאור השמש" ולא "תומר דבורה".
בקיצור , זה לא אחד מהספרים שנועדו להביא אנשים סתומים לאשליה שהם מומחים ברוחות ועולמות ונשמות וזה.
לא , מחיר יין זה סגנון אחר.
מי שכתב אותו היה משה איסרליש, שמכונה הרמ"א שהוא היה פוסק בפולין וכתב את החלק האשכנזי של השולחן ערוך.
חוץ מזה שהוא היה פוסק, הוא היה גם מקובל וגם מדען וגם פילוסוף.
אז בבסטות , הוא ממש לא נחשב מי יודע מה, כי הוא גם אשכנזי וגם פילוסוף ושמה צריך בעיקר התחזקות ושמירת עיניים, מה שלא תהיה.

הספר עצמו, הוא ספר קשה, אני שובר עליו את הראש כי הוא לוקח קטעים פילוסופיים של אפלטון וכו' ומפרש אותם על פי קבלה. אין מישהו אחר שעושה את זה.

כשחושבים על זה, זה די פורימי.
אז חשבתי לעשות משהו דומה, רק שבפילוסופיה אני מאוד חלש ואילו בקבלה אני לא מבין כלום.
אז אמרתי לעצמי, יש מוסיקאים דגולים שמנגנים על כלים יקרים ומיוחדים ויש את מי שהוא לא דגול ועובד עם מה שיש, אז החלטתי לכתוב קטע על רעידות אדמה בסגנון ברסלבי.

למה רעידות אדמה? כי על זה למדתי באוניברסיטה.
למה בסגנון ברסלב? כי זה מה שאני מכיר.

אז לפני הרבה הרבה שנים חי זקן אחד בקליפורניה, שקראו לו צ'רלס פרנסיס ריכטר ולא היה לו שום קשר עם שלמה חיים ריכטר , שהוא חסיד ברסלב ממאה שערים , חוץ מזה ששניהם אמריקאים.

אז הריכטר הזה מקליפורניה, עבר עליו מה שעבר עליו, עבר ממקום עבודה אחד לשני, עבר דירות, ביקר באתרים נודיסטיים (אמיתיים, לא באינטרנט) ולא צריך להרחיב, כל אחד יודע שעובר מה שעובר.
אבל דבר אחד הוא מאוד אהב וזה היה רעידות אדמה .
אין דבר שהוא אהב יותר.
בבית שלו בסלון, היה לו מכונה כזאת , שקראו לה סיסמוגרף שהייתה מודדת רעידות אדמה וכל פעם שהייתה רעידת בקליפורניה הוא היה רץ למכשיר ובודק איזו רעידה הייתה וכמה זמן היא נמשכה ואיזה ציורים היא גרמה למכשיר הזה לצייר.

למעשה , הרעידות אדמה היו הדבר הכי חשוב לצ'רלס ריכטר והוא היה עושה מסירות נפש על כל רעידה ורעידה, שומר עליה ורושם אותה ובודק אותה וכותב עליה דוחות והיה קם בלילה, היה מדיר שינה מעיניו ורק מסתכל ומחכה לרעידת אדמה שתופיע לו במכשיר.
ואנחנו יודעים בברסלב מה זה מסירות נפש, כמו שאמר רבינו הקדוש, אני חזק בכל הדברים שלי אבל בדבר הזה אני חזק מאוד, באותו אופן ריכטר הזקן, המציא כזו שיטה שמהציור שיוצא מהמכשיר , הוא יכול היה לקבוע מה החוזק של רעידת אדמה איזו שלא תהיה.

capture

וככה נהיה שכל פעם שיש בעולם רעידת אדמה , כולם שואלים כמה היה בסולם ריכטר ואם היה יכול להיות גדול יותר , או קטן יותר ומה יקרה במקומות אחרים עם חס ושלום תתרחש שם כזו רעידת אדמה, רחמנה ליצלן.

אז אחרי שריכטר נפטר מהעולם, קם אחד שגר ביפאן, איפה שיש הרבה מאוד רעידות אדמה וגם צונמי וגם פצצת אטום והכל, רחמנה ליצלן, והוא היה בודק את הרעידות שקרו אצלו והוא התחיל להגיד שריכטר היה מדבר שטויות.

הוא אמר שהמכשיר של ריכטר היה ישן ושהיום בכלל לא ניתן להשיג אותו, ושהמדידות של ריכטר היו טובות אולי לקליפורניה אבל לא היו מתאימות ליפאן או למקומות אחרים. והקנאמורי הזה עבד קשה מאוד, ובנה סולם חדש שקרה לו סולם קנאמורי ואמר לכולם שהסולם שלו טוב בהרבה משל ריכטר. ועד היום שהוא בן למעלה משמונים, הוא מסתובב בכל העולם ועושה הרצאות ומסביר לאנשים שריכטר בכלל לא צדק ושהמכשיר שלו היה ישן וכל זה.

והאמת לא עוזר לו שום דבר, ליפאני, אנשים עושים לו כן עם הראש, אבל כשתבוא הרעידה , הם ירוצו ישר לסולם ריכטר ולא יעניין אותם שום יפנים ושום סינים, רק ריכטר.

אז בעניין הזה אנחנו יכולים לראות, שגם עם זה ישן וגם עם זה מקולקל, המסירות נפש היא תמיד תנצח וגם אנחנו צריכים לדעת שעובר על אדם מה שעובר, עולה בסולם או יורד בסולם, הדבר היחיד שנשאר ממנו זה העניין שעשה עליו מסירות נפש.

אָמַר רַבִּי חֲנַנְיָא בֶּן עֲקַשְׁיָא: רָצָה הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא לְזַכּוֹת אֶת יִשְׂרָאֵל, לְפִיכָךְ הִרְבָּה לָהֶם תּוֹרָה וּמִצְווֹת, שֶׁנֶּאֱמַר : ה' חָפֵץ לְמַעַן צִדְקוֹ יַגְדִּיל תּוֹרָה וְיַאְדִּיר.

 

פורסמה ב-20 בפברואר 2017, ב-קבלה ותויגה ב-, , . סמן בסימניה את קישור ישיר. 3 תגובות.

  1. גם אני מתנגדת. שולחת לך שיר לחיזוק בברכת עוד אבינו חי PUNK IS NOT DEAD

    אהבתי

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בצאלאל היקר
    זכותך להגיד זאות יש חופש הדיבור והמחשבה(ברמה הכללית ואם אוחזים בזה שגם המחשבה שקדמה למעשה
    היא מכח של מעלה אזי ממילא אין לבוא בטענות, ולא כאן המקום להרחיב שכן הדבדים עדינים ביותר)
    כמו"כ אתה לא בעל הזכות יוצרים על אמירה זו
    יש אנשים מפורסמים למדי הנטועים חזק בברסלב
    שאמרו ואומרים אותו דבר, מסיבות אלו או אחרות.
    ודבר בעיתו מה טוב הוא
    הנה מתקרב פורים ומבמסגרת ונהפוך הוא תוכל להתחפש לברסלבער
    All Tha BEST
    יצחק

    אהבתי

כתיבת תגובה